Onderwerp: Weer wat taartjes, het wordt steeds beter
Hoi allemaal!
Ik heb weer wat taarten gemaakt, ik had er pas twee gemaakt en dit zijn dus de derde, vierde en vijfde. Ik had het er alleen wel moeilijk mee, vooral met de eerste. De randen scheurden helemaal! Gelukkig kon ik de rand bedekken, maar wat nou als ik echt eens strakke randen wil? Hoe doen jullie dat?
De eerste taart was nogal gevloek en getier, de tweede fondanttaart ging zonder gevloek maar wel weer met scheuren... Gelukkig had ik daar al versiersels op bedacht. En de varkentjestaart was een en al plezier om te maken, wat was ik verliefd op die beestjes. Dat was overigens een mini-taartje omdat ik biscuit over had (voor 4 personen), geheel geinspikt van het forum, bedankt daarvoor.
Daar komen ze dan:
Een verjaardagstaart, die echt enorm groot was:
En mijn oplossing voor de rand:
Gevuld met banketbakkersroom en aardbeienvlaaivulling.
De varkentjes in de modderpoel:

En op deze was ik vooral zooo verliefd:
Gevuld met banketbakkersroom en bosvruchtenjam en chocolademousse bovenop. En de varkentjes zijn van marsepein, dat leek me lekkerder dan fondant.
En een Halloween-taart:
De doodskistjes waren minicakejes omdat ik nog meer biscuit over had, gevuld met aardbeienjam. De spookjes zijn wittechocoladelolly's. De taart is overigens oranje, op de foto lijkt ie wel roze. Ik had - wilde 'm al langer, maar nu dan een reden om hem te kopen - voor deze taart een sugargun gekocht, maar had nog niet helemaal door hoe dat werkte...(dat je de fondant moet warm maken) Wat heb ik een spierpijn gehad zeg! Ook had ik nog grafstenen op de achterkant van de taart, maar daar heb ik op het moment geen foto's van.
De vulling van deze taart was echt goddelijk; chocolademousse, aardbeienjam en aardbeienpudding met stukjes pure chocolade (winterpudding van het Albert Heijn-merk). Super lekker!
Sorry voor de slechte kwaliteit foto's (telefoon) en het lange verhaal, en bedankt voor het kijken!
Liefs, Zoetegeit.
verder gewoon lekker oefenen, gaat straks echt allemaal wat makkelijker !