1

Onderwerp: Topsy Turvy stutten

Ik moet deze week een 4 laagse Topsy Turvy maken en ben ervan uitgegaan dat ik deze kan stutten als een "normale" stapeltaart. Door het lezen van de topics over dit onderwerp ben ik echter aan het twijfelen gebracht.

Wat is nu de beste manier om te stutten? Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb de TT bakvormen dus hoef niet zelf te snijden.

Re: Topsy Turvy stutten

Nou, je kunt een tweelaagse of een drielaagse nog wel op de normale manier stutten, maar vierhoog zou ik zeker niet gewoon doen. (ervaring :))

Ik weet niet of je al how to's gevonden hebt, maar die zou ik er maar even op na slaan. Want het is het verstandigste om de drie onderste taarten aan de bovenkant in te snijden zodat de daarop volgende taarten wel recht erop komen te staan. (hoop dat je snapt wat ik bedoel)

3

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen

4

Bedankt voor je reactie Iris, ja ik snap wat je bedoelt, maar had dit eerlijk gezegd niet verwacht omdat ik de Topsy Turvy bakvormen heb gebruikt, en vraag me af waarom die dan niet een uitsparing daarvoor hebben.

Ik maak dus een vierlaagse TT, dus ik denk dat er niets anders opzit om ze dan in te snijden.

Had jij ook de TT bakvormen gebruikt? Ik wordt hier eerlijk gezegd wel een beetje nerveus van want ik had niet verwacht dat ik ze moest gaan insnijden (heb er al 2 bekleed) en het is ook nog voor een bruiloft.

Ik had gewone biscuits gebakken en die gesneden. Ik weet ook niet waarom die geen uitsparing hebben, was wel zo handig geweest want nu moet je inderdaad alsnog aan het snijden.

Ik zou zeker niet het risico nemen en ze zo stapelen, want het is te zwaar en dan is de kans heel groot dan ze gaan glijden (met name de op een na onderste.

Ik hoop dat het allemaal goed gaat (is gegaan)!

6

Het is voor vrijdag, toen ik jouw bericht vanochtend las, schrok ik me rot hoor, ik bedoel van dat insnijden, dat had ik niet verwacht. Ook omdat ik vorige week een 2 laagse TT heb gemaakt, en die gewoon heb gestapeld.

Ik heb er nu 1 ingesneden, en in de vriezer staan. Later realiseerde ik me dat die misschien niet diep genoeg is ingesneden maar ik vond het eng omdat de taart al bekleed was. De andere taarten, ga ik morgen, vullen enz. en kan die dan meteen insnijden. Ik denk dat ik de taart, op locatie in elkaar ga zetten. Ik vind het hartstikke spannend door al die berichten die ik hier op het forum heb gelezen, anders had ik hem gewoon gestut.

7

een lange douwel/stok door de hele taart heen helpt ook :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl