1 Laatst bewerkt door Mirie (07-11-2011 13:38)

Onderwerp: Hoe jurk bruid maken

Ik ben bezig met het boetseren van een bruid en bruidegom.
Wil al tijden de workshop doen bij Wendy, maar was weer te laat en sta op de wachtlijst.
Met behulp van alle foto's op internet kom ik er aardig uit, maar wat ik nog niet goed begrijp hoe ik het beste de jurk kan maken van de bruid.

Eerst dacht ik zelf alleen de benen te laten uitharden en dan een ronde lap erop, zodat gelijk de plooien er in vallen en dan pas het lijfje erop boetseren. Maar bij de boetseersels van bruidjes zie ik nergens een naad lopen. De jurk lijkt echt eengeheel.
Wie kan mij het geheim vertellen??

2

Re: Hoe jurk bruid maken

Kan niemand mij helpen?

3

De jurk die ik bij een workshop van Wendy heb geleerd bestaat uit één stuk fondant, dat je in model 'knijpt' voor een taille en boobies. Schouders/armen/nek maak je dan uit 1 stuk en die leg je in de uitgeholde bovenkant
Dat is een stuk lastiger dan het hier staat, die workshop is niet voor niets zo geliefd natuurlijk :D

Als je een printje in de 'stof' wilt, of de onderkant wilt laten golven ofzo, kun je na het uitharden van de basis er nog een lapje fondant overheen gooien (let op dat ze dan een tikkie dikker wordt  :lol: )
Tenminste, dat zou ik doen, niet dat er gedacht wordt dat ik verklap hoe Wendy dat doet  ;)

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

4

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=84205

misschien kun je hier iets mee?

5

Super bedankt, hier kan ik wel iets mee!