1

Onderwerp: vraagjes

hallo,

ik heb volgende week mijn eerste opdracht en heb even een paar vraagjes...

de taart is voor zondag maar word zaterdag op gehaald
kan ik donderdag avond bakken
vrijdag vullen en bekleden
en zaterdag afwerken??

en hoe doen jullie dat met de vulling ik gebruik gewoon botercreme mix als vulling maar moet ik de taart nu wel of niet in de koeling zetten ?en bekleed hem dan met fondant..
en wat zeg ik dan tegen de klant moet zei hem dan zaterdag avond wel of niet in de koeling zetten?

denk dat ik echt alleen maar ga werken met vulling buiten de koeling
want word er een beetje zenuwachtig van ben bang dat mijn taart gaat smelten

sorry voor alle vragen

gr elies

2

Re: vraagjes

Ook al gaat het om een 'opdracht', de vragen zijn niet specifiek voor bakken voor anderen.

Bewaar- & planningsvragen kunnen gewoon in Taartdecoratie algemeen.

[MOVE] --> TDA

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Waarom al een opdracht aannemen als je deze 1e basisvragen nog niet weet  :think:

Via de zoekfunctie kun je toch ook de antwoorden vinden?

4

'Opdracht' is natuurlijk nogal een ruim begrip. Toen ik voor het eerst een taart voor het zoontje van een vriendin maakte vond ik dat ook een 'opdracht' ook al gaf ik hem cadeau. Hij moest toch een bepaald door hen gekozen thema hebben en op een bepaalde dag worden afgeleverd. Dat was toen mijn derde taart geloof ik, dus ook ik wist toen lang niet alles en had ook vergelijkbare vragen. Kan me dat dus wel voorstellen.

Wat je zou kunnen doen is ze de taart zaterdagavond in hun garage/schuur laten zetten (in een taartdoos of op een andere manier ingepakt natuurlijk, anders komt er stof/vuil bij). Dat is koel genoeg met dit weer en toch een stuk minder vochtig dan in de koelkast.

Botercreme is in principe toch zeker een dag of 5 houdbaar in de koelkast dus vrijdag vullen en bekleden moet kunnen. Je kunt de taart daarna ook best in de koelkast zetten zolang er geen decoraties van fondant opstaan die overend moeten blijven (boetseerseltjes, voorgevormde bloemen, opstaand puzzelplaatje). Alles wat gewoon plat op de taart ligt kan prima in de koelkast (in een taartdoos).