1

Onderwerp: Bonbons invriezen??

Hallo,

Voor mijn vaders verjaardag wil ik graag verschillende bonbons maken; brigadeiros, truffels, cakepops, praline etc. Nu vraag me af of ik deze ook allemaal in kan vriezen, zodat ik ze van tevoren kan maken en hoe kan ik ze daarna dan het beste ontdooien?

Ik heb wel op het net gevonden dat je slagroomtruffels in kan vriezen, maar voor de rest kan ik niets vinden :S Kunnen jullie mij helpen??

2

Re: Bonbons invriezen??

cakepops kan je invriezen, maar dan voor je de chocola erover doet. Als je iets van chocola invriest ontdooit het niet mooi.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Je kan de vullingen eventueel allemaal al ruim van te voren maken, veel vullingen moeten toch in de diepvries om stevig genoeg te worden voordat je ze met chocolade omhult.

Dan kan je daarna op het juiste moment de chocolade nog doen. Eenmaal gemaakt zijn bonbons ook nog geruime tijd houdbaar in de koelkast, afhankelijk van de vulling, maar zeker een week.

Als je ze in de koelkast bewaart, kan je ze wel het beste een tijdje voordat je ervan wilt eten uit de koelkast halen, dan zijn ze lekkerder :)

succes!

4

Dit is inderdaad een goed idee!!
Bedankt voor je reactie!