Onderwerp: Caramel shortcake
Voor de verjaardag van mijn dochter allerlei hapjes gemaakt, waaronder deze caramelshortcakes.

Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Caramel shortcake
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Voor de verjaardag van mijn dochter allerlei hapjes gemaakt, waaronder deze caramelshortcakes.

Goed gelukt hoor
. En uit ervaring weet ik dat ze echt hééérlijk smaken 
Ziet er lekker uit! Denk dat ik nu toch ook maar eens aan de slag ga dit weekend. Heb de ingredienten al zeker 2 weken in huis, maar was er nog niet aan toegekomen. Maar als ik dit zo zie wordt ik weer verleid 
Ooooh, wat zijn ze mooi gelukt! Hoe heb je de chocolade zo mooi glad gekregen?
Ooooh, wat zijn ze mooi gelukt! Hoe heb je de chocolade zo mooi glad gekregen?
Ik heb de cakejes gebakken in een siliconenbakvorm en als de caramel goed afgekoeld is kun je de warme chocola er zo overheen gieten. Alleen het vormpje even heen en weer bewegen zodat de chocola zich goed verdeeld en er verder niet aankomen, dan droogt het heel mooi op.
Ze zijn prachtig
Daniejelle schreef:Ooooh, wat zijn ze mooi gelukt! Hoe heb je de chocolade zo mooi glad gekregen?
Ik heb de cakejes gebakken in een siliconenbakvorm en als de caramel goed afgekoeld is kun je de warme chocola er zo overheen gieten. Alleen het vormpje even heen en weer bewegen zodat de chocola zich goed verdeeld en er verder niet aankomen, dan droogt het heel mooi op.
Ok, dank je wel! Ik heb ze vanavond gemaakt en ga morgenochten de chocola er overheen gieten, zoals jij zegt. Ik ben benieuwd! 
ik zit alweer te watertanden!! Heerlijk........ik ben iedere keer helemaal happy wanneer ik dit weer eens gemaakt heb maar de mensen die ik het dan laat proeven geven allemaal reakties als, wel zoet hoor, pfffff machtig, ik snap er niets van lekkerder dat dit heb ik nog niet gevonden.........mooi gemaakt!
Ze zien er prachtig uit!!
Hoe lang zet je de caramel in de koelkast om af te koelen? Want toen ik ze uit de vormpjes haalde droop de caramel er tussenuit. Dus ze zijn echt niet mooi. Misschien nog langer in de koelkast?
Hoe lang zet je de caramel in de koelkast om af te koelen? Want toen ik ze uit de vormpjes haalde droop de caramel er tussenuit. Dus ze zijn echt niet mooi. Misschien nog langer in de koelkast?
Je kunt ze ook even in de vriezer zetten, dan gaat het sneller.
Gr.
Sandra
Ok dank je. Van de week nog maar een keer proberen. Maar ga ze zo eerst proeven 
Ze zien er mooi uit, ik ga ze morgen proberen te maken 
Heb ze ook gemaakt vanmiddag, staan nu af te koelen.
Maar de eerste poging in de cupcakevormpjes gingen bij mij niet goed..
Hoe krijg je het deeg er zo mooi in?
Uiteindelijk het toch in een springvorm gemaakt.
Vanavond de chocolade er over..
3x raden wat wij bij de thee hebben vanavond! 
Pfff wat een blok op je maag! Heb denk ik een iets te groot stuk gegeten!
Maar ooooohhh.. wat een goddelijk gebakje!
Oooh als ik dit zie krijg ik gelijk trek!! Ze zijn goddelijk lekker!
Ik heb ze van de week voor de 2e keer gemaakt en een halve dag in de vriezer af laten koelen. Ik heb ze meteen uit de vormpjes gehaald toen ze uit de vriezer kwamen maar nog bleef de caramel plakken aan de vormpjes (die ik ook nog eens ingevet had). Alleen de bodem en de chocola waren perfect. En toen ze een paar min stonden droop de caramel zo er tussen uit. Wie kan mij helpen dit allemaal te voorkomen zodat ik ook van die mooie strakke shortcakes krijg???
Gr astrid
ik lees mee
als de caramel er tussen uit stroomt,
moet je het toch langer op het vuur laten staan.
ik doe op zijn minst echt 10 minuten soms zelfs wel wat langer.
Ok dank je voor je reactie. Dus zeker 10 laten koken? Maar wel op laag vuur denk ik of niet? Want anders brand ie aan. Dat had ik nl de eerste keer
.
Toch nog maar weer een keer proberen 
Ok dank je voor je reactie. Dus zeker 10 laten koken? Maar wel op laag vuur denk ik of niet? Want anders brand ie aan. Dat had ik nl de eerste keer
.
Toch nog maar weer een keer proberen
Volgens mij heb ik wel 15minuten gekookt, net zolang tot ik het echt op caramel vond lijken. Inderdaad wel op laag vuur en constant blijven roeren.
Groetjes van Cora
Daniejelle schreef:Ooooh, wat zijn ze mooi gelukt! Hoe heb je de chocolade zo mooi glad gekregen?
je gebruikt in je ciliconenbakvorm dan toch ook die papieren vormpjes, anders krijg je niet zo'n ribbelrandje.
spray je de papiertjes in met bakspray??
vraag me nl af hoe je ze zo mooi uit het papiertje dan krijgt.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Caramel shortcake