1

Onderwerp: HELLUP!! Mislukt mijn aardbeienmousse??

Ik ben een kersttaart aan het maken en wilde de aardbeienmousse van deze site (Koenie's aardbeienmousse) als vulling gebruiken. Heb alles door elkaar gedaan en in de koelkast gezet (een kwartiertje zoals stond aangegeven), maar het wordt niet stijf???? Heb ik iets verkeerd gedaan met de gelatine? Ik heb de blaadjes geweekt en daarna verwamd om op te lossen (zoals op het pakje stond aangegeven onder "koude bereiding") en door de mousse gedaan. Had ik de gelatine misschien niet moeten verwarmen? Of moet ik de mousse een langere tijd in de koelkast laten opstijven misschien? Wie o wie kan mij helpen? Heb nog weinig tijd, want moet nog veel doen voor de kerstdagen, waaaaaaah. Ik kan toch moeilijk aankomen met een taart met aardbeiensap....

2

Re: HELLUP!! Mislukt mijn aardbeienmousse??

Gewoon in de koelkast laten staan, duurt wel een paar uurtjes voordat het stijf wordt, geen paniek hoor, uiteindelijk heb je gewoon mousse :-D

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Re: HELLUP!! Mislukt mijn aardbeienmousse??

O gelukkig.... geduld dus. Pak van mijn hart. Dan kan ik intussen even andere dingen gaan doen.  Dank je wel Lara, voor je snelle antwoord!! Fijne feestdagen en ik laat nog wel even weten hoe het afgelopen is. (Ben nog niet zo heel ervaren hiermee, maar vind het geweldig om te doen.)