1

Onderwerp: Silverwood square - twee tegelijk van verschillende maten?

Weet iemand of je in de Silverwood Square pan met de deviders ook twee biscuits van verschillend formaat tegelijk kunt bakken? Bijvoorbeeld een 20x20 en een 10x10?

Kwa maten zou dat kunnen/passen, maar ik vraag me af of de ene dan niet veel sneller gaar zal zijn dan de andere?

Ik heb namelijk een 25x25 biscuit nodig en wil de vakken die overblijven ook vullen (dat zijn er twee van 5x25 en eentje van 5x5) en van die extra stukken ook een taart maken.

2

Re: Silverwood square - twee tegelijk van verschillende maten?

Niemand die het ooit geprobeerd heeft? Ik vind het zo'n grote hoeveelheid om het 'gewoon maar even uit te proberen'. Beetje zonde als het mislukt, 30x30cm biscuit de prullenbak ik  ;)

Nou, dan zal ik de sprong gewoon maar wagen... In het ergste geval zijn de  kleine vakjes helemaal droog en aangebrand en hou ik gewoon een 25x25 over die wél goed is  :Y

3 Laatst bewerkt door Mijke79 (04-11-2011 18:23)

Oh nee. Dat lieg ik. In het ergste geval zijn de kleine biscuits helemaal aangebrand en zakt de grote als een plumpudding in elkaar omdat ik de oven te vroeg opentrok vanwege de brandlucht... *grinnik*

4

ik heb het wel een keer gedaan en het was goed gelukt... sorry, dat ik het niet eerder las...

Groetjes, Dorothea.

5

Joh, geeft niets. Ik heb de randen erin gedaan en er bleef maar zo'n klein randje over dat ik het toch maar niet geprobeerd heb.

Ik dacht dat ik die deviders er wel in zou kunnen duwen nadat ik het beslag erin zou doen, maar bij het opbouwen bleek het zo stroef te gaan dat ik het drie keer overnieuw heb moeten doen voor het goed paste. Dat was me nooit gelukt als hij vol had gezeten. En een randje van 5 x 25 cm vullen is wat lastig.

Maar wel fijn om te weten dat het wel kan, verschillende maten tegelijk. Kan ik als ik de volgende keer een 20cm taart nodig heb (in plaats van een 25cm) meteen eentje van 10cm en twee boomstammetjes meebakken ;-)

Bedankt voor je antwoord!

6

Ps ik heb mijn mixer net echt tot het uiterste getest... Een kapsel van 10 eieren, voor een mooie hoge 25x25 taart. Hij liep nog nét niet over, mijn geweldige Bomann (alias Tarzan, want tja, die Kennie moet wel een waardige tegenhanger hebben natuurlijk, al is het alleen maar in naam). En hij is er heel mooi uitgekomen...