1

Onderwerp: De zenuwen

Mijn oven staat nu te loeien. Dinsdag wordt mijn dochter 3 en dus moet ik er morgen aan geloven...
Morgenavond moet ik de taarten gaan bekleden met marsepein en moet het er als een prinsessentaart uit gaan komen te zien. Heb toch lichtelijk de zenuwen erover. Lees overal dat het moeilijk is met marsepein met dit weer. Nu is het buiten bloedheet, maar ik woon ook nog eens op een flat, op de bovenste etage met een platdak. Dat wil zeggen dat er in mijn huis sprake is van een broeikaseffect.... Hoe kan ik het toch het beste aanpakken...? :-S 


Groetjes Kelly

2

Re: De zenuwen

hey, mijn dochter wordt zondag 4! ik heb er juist een proef-baksel opzitten (en proeven maar dus...)
maar ik ben toch ook wat nerveus vermits ik nog maar een tweetal weken aan het bakken ben. die prinsessentaarten zien er fantastisch uit, maar ik ga me toch aan iets simpeler houden.
laat je wel het resultaat zien?

groetjes

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

3 Laatst bewerkt door wendy (02-07-2006 22:12)

Re: De zenuwen

O, Kelly, ik leef echt met je mee. Het is ook zo heet, wil natuurlijk niet klagen, voor Nederland is dit top. Maar voor taarten bakkers is het veel minder. (en nu is mijn koelkast het ook nog eens aan het begeven :( )

Ik heb niet veel tips maar wat bij mij wel werkt is wat extra poedersuiker door de marsepein te kneden als hij erg slap aan voelt. En ik spoel heel regelmatig mijn warme handen af onder de koude kraan.

Als je morgen overdag tijd hebt dan zou ik alvast beginnen met de rok eromheen doen en dan s'avonds versieren. Mocht het dan niet in 1 keer lukken dan heb je niet zo'n stres met de tijdsdruk.
En bloemetjes uitsteken vind ik ook wat lastiger met dat plakkerige weer. Even wat marsepein uitrollen en een paar minuten in de koelkast leggen voor je uit gaat steken scheelt echt tegen het eraan blijven plakken.

Nou heel veel succes en hij word vast prachtig. (en denk eraan, mocht je aan 1 kant een scheur in je rok krijgen dan is dat de achterkant en geef je haar gewoon een mooie sleep eroverheen. ;) :) )