1

Onderwerp: heb ik nu alle dingen voor mijn 1e taart?!

hoi dames,
ik heb mijn 1e workshop vorige week gehad en morgen heb ik workshop nummer 2! ik heb al spulletjes besteld maar ik vroeg me af of ik echt alles heb om de 1e taart (op bestelling:rolleyes:) te maken...
alvast bedankt.

"Mensen die opgeven zullen nooit weten hoe dicht ze bij hun doel waren"

2

Re: heb ik nu alle dingen voor mijn 1e taart?!

mrsvanbemmel schreef:

hoi dames,
ik heb mijn 1e workshop vorige week gehad en morgen heb ik workshop nummer 2! ik heb al spulletjes besteld maar ik vroeg me af of ik echt alles heb om de 1e taart (op bestelling:rolleyes:) te maken...
alvast bedankt.

Tja...........dat kan ik aan je berichtje niet zien  ;) En jij durft al op bestelling  :thumb:

3

dat is lastig te bepalen als we niet weten wat je besteld hebt :p :p

4

LoL

ow haha sorry meiden!
dit heb ik besteld...

- Wilton Performance Deep Round Pan Set (set van 4)
- CakeXclusive Marsepein
- Tappits Alphabet & Number Set Upper Case Cursief
- Hoeveelheden Tabel
- FunCakes Mix voor Biscuit
- FunCakes Mix voor Banketbakkersroom (1kg)
- PME Easyflow Smoother
- Wilton Spatel Hoek (11cm)
- Wilton Cake Circles 35cm (set van 6)

Karin09 schreef:
mrsvanbemmel schreef:

hoi dames,
alvast bedankt.

Tja...........dat kan ik aan je berichtje niet zien  ;) En jij durft al op bestelling  :thumb:

ja ik vind het doodeng maar ik heb zo'n gaaf idee voor die taart!

7

Inkoppertje wellicht, maar heb je ook een lijstje gemaakt met alle ingrediënten? (Het zou toch zonde zijn als je op het laatste moment ontdekt dat je te weinig eieren/boter/vul maar in hebt...)

Verder lijkt me dat je de basics hebt: bakvorm, spatel, smoother en decoratiemateriaal (incl. marsepein), maar het is natuurlijk ook sterk afhankelijk van je ontwerp. Heb je bijvoorbeeld geen kleurstof nodig of ander decoratiemateriaal (zoals suikerparels ofzo)? Dus daar kan ik verder weinig over zeggen.
Maarre, heel veel plezier en succes! :thumb:

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!

Sharrr schreef:

Inkoppertje wellicht, maar heb je ook een lijstje gemaakt met alle ingrediënten? (Het zou toch zonde zijn als je op het laatste moment ontdekt dat je te weinig eieren/boter/vul maar in hebt...)

Verder lijkt me dat je de basics hebt: bakvorm, spatel, smoother en decoratiemateriaal (incl. marsepein), maar het is natuurlijk ook sterk afhankelijk van je ontwerp. Heb je bijvoorbeeld geen kleurstof nodig of ander decoratiemateriaal (zoals suikerparels ofzo)? Dus daar kan ik verder weinig over zeggen.
Maarre, heel veel plezier en succes! :thumb:

hoiii,
van de ingrediënten moet ik idd nog even een lijstje maken.
ik heb gekleurd marsepein besteld, dit vond ik wel zo makkelijk  ;) achteraf was blank marsepein met kleurstof waarschijnlijk goedkoper geweest :think:
en verder heb ik volgens mij geen decoratiemateriaal nodig voor deze taart.

9

Ik mis nog een aantal best wel essentiele zaken  :Y

Botercreme
Taartzaag

En met gekleurd marsepein is niets mis hoor, na veel taarten is het inderdaad goedkoper, maar marsepein kleuren gaat ook een hoop tijd en energie in zitten.. zeker met de donkere kleuren. Je bent nu wellicht zo'n €1,00 extra kwijt.. maar zo erg is dat toch niet?

Spatel van 11 cm is wel erg klein.. ik zou eerder voor zo'n 20cm gaan..  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

10

Bommeltje schreef:

Botercreme
Taartzaag

En met gekleurd marsepein is niets mis hoor, na veel taarten is het inderdaad goedkoper, maar marsepein kleuren gaat ook een hoop tijd en energie in zitten.. zeker met de donkere kleuren. Je bent nu wellicht zo'n €1,00 extra kwijt.. maar zo erg is dat toch niet?

een taartzaag?! kan dat niet gewoon met een broodmes?!
enne ik smeer 'm niet af met botercreme maar met ganache, dus dan heb ik toch geen botercreme nodig?!

11

Kleinere taarten snijd ik ook gewoon met een broodmes, gaat prima.
En als je met ganache afsmeert, heb je inderdaad geen botercrème nodig.

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!

12

suikerbakkerspoeder
crisco
tylose

dat waren dingen die ik toch ook wel erg fijn vond om te hebben.

13

mrsvanbemmel schreef:
Bommeltje schreef:

Botercreme
Taartzaag

een taartzaag?! kan dat niet gewoon met een broodmes?!
enne ik smeer 'm niet af met botercreme maar met ganache, dus dan heb ik toch geen botercreme nodig?!

Je kan ook draad gebruiken, sneetje maken en het draad er doorheen trekken, wordt hij ook mooi recht.. heb ik in het begin ook zo gedaan  :Y

14

Taartkarton en taartdoos??

Groetjes Marianne

15

ja hoor, je kunt prima met een broodmes doorsnijden...
Maar als ik zie hoe vaak dat mis gaat, scheef gaat.. vind ik het gewoon echt zonde die 4.95 niet te investeren, zeker als je een taart met 2 lagen gaat vullen..

Als je met ganache afsmeert heb je zeker geen botercreme nodig  :D   ;)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

16

Ik heb nog nooit een taartzaag gebruikt, en toch wel een taartje of wat gemaakt ;)

Ik zet m'n biscuit wel op een draaischijf: je hand met het mes op 1 plek goed recht vasthouden, taart laten ronddraaien om er een klein inkepinkje in te maken. Dit op 3 of 4 verschillende hoogtes doen., Daarna pas op dezelfde plek weer al ronddraaiend van bovenaf de hele taartlaag eraf snijden, laag voor laag :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

17

hey meiden,
nou ik heb mijn 1e taart spulletjes binnen hoor, ben helemaal blij :D
ik zal ff een foto invoegen!
http://i1141.photobucket.com/albums/n595/familievanbemmel/Cakes/TaartSpulletjes.jpg

18

Nou dat ziet er goed uit  :Y  lekker aan de slag, veel plezier !!

19

een (deeg)roller  is ook wel handig  :)

Succes, enne, wel showen die taart!

20

Lenney schreef:

een (deeg)roller  is ook wel handig  :)

Succes, enne, wel showen die taart!

whaaaaa die ben ik vergeten omdat ze hem niet meer op voorraad hadden! naja morgen maar ff naar de winkel dan maar...

En iets van jam ofzo voor bij de banketbakkersroom, lekker iets fris erbij  :). Welk idee heb je voor de taart?

22

Maartjetaartje schreef:

En iets van jam ofzo voor bij de banketbakkersroom, lekker iets fris erbij  :). Welk idee heb je voor de taart?

jam had ik al in gedachten maar moet nog ff met de desbetreffende persoon overleggen welke jam smaak hij wilt.

idee:
hij heeft ons gereden toen we trouwde in zijn (blauwe) subaru impreza waar hij dus helemaal gek van is.
nou maak ik een blauwe taart met gele subaru sterren en zijn naam+leeftijd!
ik hoop dat ie het leuk vind!

23

mrsvanbemmel schreef:

Natuurlijk vindt ie dat leuk. ;)  Enne... ga je gelijk een stapel maken of heb je alvast bakpannen in het vooruit gekocht? ;)

Heel veel plezier en inderdaad wel showen hoor.  :Y

~ Never waste a good crisis... ~

24

Jultie schreef:
mrsvanbemmel schreef:

Natuurlijk vindt ie dat leuk. ;)  Enne... ga je gelijk een stapel maken of heb je alvast bakpannen in het vooruit gekocht? ;)

Heel veel plezier en inderdaad wel showen hoor.  :Y

ja ik ben positief, ik ga meteen een stapel taart maken:D
enne ik zal zeker foto's plaatsen...

25 Laatst bewerkt door Jultie (07-11-2011 22:28)

mrsvanbemmel schreef:

ja ik ben positief, ik ga meteen een stapel taart maken:D

In dat geval wil ik je adviseren om (als het een stapel van 2 wordt) er tenminste een dubbel taartkartonnetje tussen te doen en de onderste taart te stutten.
Dat stutten kun je doen met bijv. Kitkats, maar zelf gebruik ik er altijd maisprikkers voor. Die spulletjes zag ik nog niet bij je verzameling liggen. ;)

Op www.tartacadabra.com vind je een super how to hoe je goed kan stapelen.

Edit: hoe hoger je totale stapel wordt, hoe belangrijker de stevige tussenlaag is. Dus als je 3 of 4 hoog gaat ook stapelen, maar dan met dikkere kartons. :)

~ Never waste a good crisis... ~