1

Onderwerp: MBR niet stijf genoeg??

Afgelopen weekend had ik MBR gemaakt. Ging goed en als ik de kom op zijn kop hield bleef het mooi in tact en ik had de zogenaamde pieken  zeg maar.
Nu had ik daar wat dulce de leche doorgedaan. Was heel lekker maar toen kon ik geen mooie toeven meer spuiten. Volgens mij was hij dus wat te dun geworden. Weet iemand hoe ik dat in het vervolg kan voorkomen?

Re: MBR niet stijf genoeg??

Je bedoelt MBC, denk ik.
Ik weet dat Suikertaartjes suus in mijn berichtjes over MBC reageerde dat eiwit een bepaalde temperatuur nodig heeft om een bepaalde hoeveelheid boter te kunnen 'dragen'.
Misschien was het te zwaar? En moet je veel minder dulce de leche er door mengen?

3

heb je met de boter lang genoeg gemixt? Je moet de stuctuur echt zien veranderen naar een creme, hiervoor is het inderdaad wel lekker maar veel te vloeibaar.

4

Dat blijkt dus......maar dat zou betekenen dat je er nooit iets doorheen kunt doen??

5

Als je er iets doorheen doet dat vloeibaarder is dan de creme zelf zal het altijd zachter worden.
Maar heb je na het mengen al geprobeerd de creme even terug te zetten in de koeling. MBC wordt dan normaal gesproken behoorlijk hard.

Gr,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

6

Nee, ik had hem niet teruggezet, dat kan ik dus nog doen.
De dulce de leche was niet vloeibaar maar een stevige massa.