1 Laatst bewerkt door Jeetje (04-02-2013 20:59)

Onderwerp: Elmo kan vliegeren!

Een Sesamstraat-taart stond al heel lang op mijn verlanglijstje, maar nooit kwam het thema aan bod. Tot afgelopen maand, toen de moeder van Gijs me liet weten dat ze graag een Sesamstraat-taart wilde voor zijn eerste verjaardag, en dan het liefst met Elmo in de hoofdrol.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik het superleuk vond deze te maken!

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/300703_182598588492617_822743162_n.jpg

Het bovenste taartje is gevuld met Mona Aardbeiencheesecake-pudding en een laagje jam, de onderste taart met Zwitserse Room en wederom een laagje jam (de papa van Gijs vond dat er sowieso een laagje jam in een taart hoorde, dus dan doen we dat! ;) )

Met dank aan Riekele voor haar prachtige Pino, welke ik dankbaar als voorbeeld heb gebruikt.  :o

2

Re: Elmo kan vliegeren!

Heel leuke taart! mooi geboetseerd,mooi sprekende kleuren.

3

gaaf en vrolijk!!!

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

4

heel leuk!

taarten maken word  steeds leuker!

Hij is echt heel erg leuk

6

super mooi! Ik mag volgende week ook een elmo (en ernie) taart afleveren; heb je nog tips voor mij? Hoe maak je bijvoorbeeld zijn 'vacht'?

7

Supermooi, mooie frisse kleurtjes, :thumb:

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

8 Laatst bewerkt door lilo (02-11-2011 20:49)

Supermooi, mooie frisse kleurtjes, :thumb:

Ojee, dat is twee keer op mijn nieuwe iPad, effe wennen nog....

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

wat een vrolijke!!!!

10

Lammetje schreef:

super mooi! Ik mag volgende week ook een elmo (en ernie) taart afleveren; heb je nog tips voor mij? Hoe maak je bijvoorbeeld zijn 'vacht'?

Ik heb verschillende "vachtjes" gezien, sommigen knippen kleine, ruige haarplukjes mbv een dun, scherp 3d-papier of nagelschaartje, anderen hadden gewoon her en der wat inkepingen of streepjes "ingekrasd" met een sateprikker of ander puntig tooltje.

Pino's verenvacht kun je maken door mini-blaadjes als veren dakpansgewijs op zijn lijf plakken of met een kleine ronde uitsteker of spuitmondje dakpansgewijs rondjes indrukken over zijn hele lijf.

Zelf heb ik voor beide de laatstgenoemde methodes gebruikt. Succes met jouw versie!  :Y

11

Leuke vrolijke taart.

Taart maken is mijn hobby. Taart eten ook!

12

:thumb: mooie kleuren, hartstikke leuke taart :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

13

Superleuke stapel!

14

Zooo leuk!!!

15

Jeetje schreef:
Lammetje schreef:

Ik heb verschillende "vachtjes" gezien, sommigen knippen kleine, ruige haarplukjes mbv een dun, scherp 3d-papier of nagelschaartje, anderen hadden gewoon her en der wat inkepingen of streepjes "ingekrasd" met een sateprikker of ander puntig tooltje.

Pino's verenvacht kun je maken door mini-blaadjes als veren dakpansgewijs op zijn lijf plakken of met een kleine ronde uitsteker of spuitmondje dakpansgewijs rondjes indrukken over zijn hele lijf.

Zelf heb ik voor beide de laatstgenoemde methodes gebruikt. Succes met jouw versie!  :Y

Dank je! Elmo heb ik gisteravond gemaakt en is heel aardig gelukt al zeg ik het zelf ;)
Nu de rest nog ;)

16

Heel erg schattig, leuke details!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...