26

Re: Cake pop maker van Babycakes...wat een ramp!

Ik heb zelf het apparaat ook en ben er heel erg blij mee!!!

Ik gebruik inderdaad ook de Cupcake mix van Funcakes en bevalt prima. Het onderste halve bolletje vullen en dan krijg ik mooie balletjes die met de bijbehorende vork er zo uit te krijgen zijn.

Ik heb van tevoren het ijzer een beetje vochtig gemaakt met zonnebloemolie.

Ik vind eht een topapparaat!!!!

27

ik blijf even meelezen voor dat ik het ga aanschaffen :)

Hallo allemaal

Ik heb sinds gister ook de cakepopmaker, natuurlijk ook meteeen uitgeprobeerd maar helaas allemaal mislukt! Terwijl ik juist eerst alle tips hier had gelezen  :(  T probleem bij mij is dat ze eerst helemaal rond zijn en dan helemaal inkrimpen tot platte bolletjes, en ze zijn ook niet helemaal gaat! Heb ze er best lang in laten zitten ze waren eecht al goed bruin geworden ( nog net niet verbrand) En dus niet gaar! :mad:

Wie kan mij helpen met nog meer tips, zodat ik ook mooie cakepops kan maken?

facebook.com/caro.taartencupcakes

29

ben nieuw op het forum, maar net de eerste gemaakt met de cakepop maker.... het geheim is; niet mixen! maar roeren! Het recept in het instructieboekje van de chocopopcakes is heel lekker, maar ook hier weer: niet met de mixer aan de slag gaan. Anders rijzen ze niet genoeg.

Heb ook net een gewone cake recept (Nigella) geprobeerd, gaat nog mooier, wel lekker vol doen...
Ik ga nu gewoon proberen om de popmaker te vullen als deze nog niet aan staat ;) dat ding is zo snel heet.

groetjes Sandra

denieuwe30er schreef:

ben nieuw op het forum, maar net de eerste gemaakt met de cakepop maker.... het geheim is; niet mixen! maar roeren! Het recept in het instructieboekje van de chocopopcakes is heel lekker, maar ook hier weer: niet met de mixer aan de slag gaan. Anders rijzen ze niet genoeg.

Heb ook net een gewone cake recept (Nigella) geprobeerd, gaat nog mooier, wel lekker vol doen...
Ik ga nu gewoon proberen om de popmaker te vullen als deze nog niet aan staat ;) dat ding is zo snel heet.

groetjes Sandra

Oh wat een goede tips! Ik had namelijk wel gemixt.... Ga het snel weer opnieuw uitproberen! Bedankt

facebook.com/caro.taartencupcakes

31

Ik heb de cakepopmaker ook uitgeprobeerd van de week. Met stroopwafelcakemix van funcakes. Maar mijn bolletjes waar erg droog???? had ze ongeveer 4,5 minuut in de cakepopmaker gehad. Is dit misschien te lang geweest???
Bolletjes waren wel mooi rond, en bruin ( 1 x omgedraaid)....

32

de cakelollies met normaal cakerecept zijn overigens wel een stuk zwaarder hoor! Een beetje geduld met de stokjes (dopen in de choco, stokje erin) en dan goed laten afkoelen  :9

33

bij mij bakt hij aan.... eerste 2 keer ging super... maar nu bakt hij zo erg aan dat ik ze er niet meer uit krijg. iemand dat probleem? heb alles geprobeerd . invetten met olie bakspray boter....

ik baal echt stevig en zit te denken om hem terug te brengen :(

My dream, een cupcake en koekjes winkel...keep dreaming...

34

Hoi, hoi,

Ik heb hem ook. Tip. Cakepopmix gebruiken van babycakes. Insmeren met olijfolie. Pas als het aparaat heet is. Dan met een spuitzak het erin spuiten. 3 a 4 minuten wachten en je hebt super bolletjes.
Daarna weer opnieuw invetten met olijfolie. En weer aan de slag. Het resultaat is super.

35

Ik heb de cakepopmaker ook en ben vanaf de eerste keer gebruik helemaal verkocht.
Gebruik gewoon de home bake mix van de ah alleen water toevoegen in mijn kennie met de garde die je ook gebruikt voor de botercreme....dus niet de ballongarde,
mixen
beslag in een spuitzak
c.p.maker aanzetten en als het ready lampje gaat branden
open maken,met cake release even insmeren (ik doe boven en onder)
onderin het beslag spuiten
deksel dicht
wekkertje op 5 min.
klaar....ik keer niet.

Als de deksel te vroeg is open gemaakt, zelfde wat bij je taartbiscuit gebeurt bij te vroeg openen van de oven, dan krimpen de balletjes en worden ze niet meer rond

groetjes Colinda   mijn motto : bijzonder feest , eigen taart
                              www.bijzondertaartje.nl

36

ik heb hem ook, heb hem 5 porties gemaat , maar mijn balletjes worden niet rond. komen wel iets omhoog :/  nu kwam ik er net met schoonmaken achter dat het handvat gebroken was en de veer bleef hangen.

37

Ik heb hem zelf niet, wel gezien op de beurs. Hoor er ook berichten over maar die zijn allemaal positief. Alleen ze gebruiken allen cakemix. Cupcakemix van Funcakes of gewoon uit de supermarkt.
Misschien dat dat het verschil maakt...

Succes! Enne niet te snel opgeven ;)

www.zoetmetelma.shop voor taart- decoratieartikelen, workshops, kinderfeestjes en taart op maat. Maar ook losse thee, koffiebonen, bonbons en chocolade.

38

Al deze verhalen brengen mij weer opnieuw aan het twijfelen. Ik wilde het popcakeblik van Tommy teleshopping kopen, maar die past niet in mijn oven. Daarna vond ik bij Telsell een silicone vorm, die kleiner is, dus wel in mijn oven past, maar ik vond deze vrij prijzig. Nadat ik reacties gelezen had hier op het forum, dacht ik toch maar voor de cake pop maker te gaan. Nu lees ik dat velen van jullie dit ook niet ideaal vinden, en ik heb het gevoel dat dit apparaat  vrij snel mankementen vertoont. Nu twijfel ik weer..... Nou ja, ik heb nog even tot mijn verjaardag, dus kan er nog even over nadenken. Blijf alle ervaringen volgen.

39

Hey Hey,

Nou gisteren me nieuwe cakepopmaker binnen gehad, die andere was stuk geleverd, nu vanmorgen bescuitmix gehaald en ja hoor gelijk geprobeerd vanmiddag en ja het lukt. ideaal ding die cakepop maker.

40

Ik wil hem ook graag aanschaffen.. maar je kunt het dus ook met gewone cakemix doen? Ik bak namelijk met de mix van boerencake, zal dit dus ook voor cake pops kunnen? Is dit anders dan bescuitmix?

Graag hoor ik meer ervaringen met deze maker.

41

Ja, met mix voor boerencake kan het ook! Ik gebruik zelf cupcake mix van Funcakes, ideaal. Met biscuit mix lukt het niet... Ik vind het een ideaal apparaat, lekker snel en de cakepops zijn niet zo zwaar op de maag...

42

Als ik geluk heb is hij morgen binnen (het apparaat), ben benieuwd. Kan niet gelijk aan de slag, maar wellicht komend weekend of begin volgende week. Vind het stilletjes toch eng, want krijg wel verschillende gevoelens over gebruik van de babycakes maker. Afwachten dus even.

43

Ik heb de cake pop maker nu ook ongeveer 2 maanden en vanaf het begin af is het goed gegaan. Vullen doe ik tot aan het randje en dan doe ik ze 4 minuten bakken en dan wel nog ff omkeren en dan nog 1 minuutje laten bakken. Ze komen er geweldig uit.

Heb er ook hartige balletjes mee gemaakt. Doe het wel met een oude mayonaise fles er in (die natuurlijk goed schoongemaakt is).

En vorige week ging ik soesjes bakken en had toen geprobeerd ff of dat ook lukte in de cake pop maker en ja hoor kreeg je mooie ronde balletjes ook (deed er maar een paar om te kijken of het ging).
Dus ga daar nog een keer meer van maken

Maar je kan er dus van alles mee

44

Ik vind het een heel gemakkelijk ding.
Zelf maak ik het ook met gewoon cakebeslag en het werkt schitterend

45

ElsGroeneweg: hoelang deed je die soezen daar dan in. Hoeveel beslag dan. en waren ze dan mooi luchtig?
Heb eind deze maand een babyborrel van mijn jongste zoon en maak altijd soezen en zou ze anders nu wel eens zo proberen te maken.

Soesjes, wat een goed idee!

Ik heb hem sinds vrijdag en ik ben verkocht! Heb al een hele lading gemaakt (2 zakken ccmix), zoals aardbeienpops en mascarponectroenpops. De eerste lading was niet mooi rond, ik had er te weinig beslag in gedaan. Maar lading 2 was perfect  :)

En inderdaad veel luchtiger dan de zelfgedraaide pops  :Y

Overigens lijken ze nog niet gaar als je ze openmaakt als ze nog warm zijn, maar als ze afgekoeld zijn, zijn ze prima  :thumb:

47

Heb hem binnen.. nu nog even wachten tot ik hem kan gebruiken. Aangezien ik nu voor de studie een onderzoeksverslag af moet ronden. Ik ben wel benieuwd naar foto's.. ik heb deze:
http://www.lovefromtheoven.com/wp-conte … 00x333.jpg
wie heeft ervaring met deze?

Ja, die heb ik ook  :Y

49

Gisteren mijn cakepop maker binnen gekregen.

Wat een fantastisch ding natuurlijk gelijk even getest!!

Wat is dit makkelijk veel makkelijker dan dat gekruimel enzo.

Te leuk!!!!

50

taartjesdroom schreef:

Soesjes, wat een goed idee!

Ik heb hem sinds vrijdag en ik ben verkocht! Heb al een hele lading gemaakt (2 zakken ccmix), zoals aardbeienpops en mascarponectroenpops. De eerste lading was niet mooi rond, ik had er te weinig beslag in gedaan. Maar lading 2 was perfect  :)

En inderdaad veel luchtiger dan de zelfgedraaide pops  :Y

Overigens lijken ze nog niet gaar als je ze openmaakt als ze nog warm zijn, maar als ze afgekoeld zijn, zijn ze prima  :thumb:

Hoe heb jij die smaken toegevoegd, als ik vragen mag? Ik wil het eens proberen met LorAnn, niet de superstrength maar de grote(re) flesjes, de bakery emulsion (hittebestendig, gaat geen smaak verloren).