1

Onderwerp: Cake pop maker van Babycakes...wat een ramp!

Ik zie t ff niet meer zitten met dat apparaat. Ze stonden er mee op de taart en trend beurs laatst in apeldoorn. ik had hem al gezien op internet en was erg blij dat hij nu ook in nederland te krijgen was. Ik was zo lirisch bdat mijn moeder hem voor me besteld heeft en toen ik hem gisteren binnen kreeg heb ik hem gelijk geprobeerd. Ik kreeg er speciale cakepop mix bij en heb het beslag voor 1 x 12 stuks gemaakt. Ik heb het apparaat wat ingevet met olie, er stond namelijk bij dat dit goed is voor de anti aanbaklaag. Toen ik na een paar min. de cakepop maker open deed, was geen 1 balletje rond en ze bleven allemaal plakken. Muurvast zaten ze!  :s Er staat ook een recept in de gebruiksaanwijzing, dus ik deze proberen.. HELEMAAL GEEN SUCCES. Het leek wel wat op pannenkoek beslag, alleen heel erg vet. Ik heb precies het recept gevolgd. Vervolgens nog geprobeerd met biscuit mix, maar ook dit werkte niet. Ik ben ten einde raad.. Erg jammer want ik moet cakepops maken voor een traktatie volgende week. Weet iemand wat ik mogelijk verkeerd doe? Het lijkt haast of ie te warm wordt, maar daar kan ik niets aan doen.. Sorry voor het lange verhaal, maar ik zou zo graag willen dat t gewoon lukt, want andere mensen lukt t ook. Wat doe ik fout?

Hoop dat iemand me kan helpen, BVD

2

Re: Cake pop maker van Babycakes...wat een ramp!

ik heb hem ook
eerste portie mislukt maar later ging het beter

het apparaat is erg heet
met de cakepopmix van babycakes ging het prima
maar niet langer dan 3 min.
is even oefenen maar dan gaat het wel goed komen

zie mijn resultaat in mijn berichten
succes

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3

Ik heb precies hetzelfde ook gister binnengekregen en een totale drama!!! Ik zie het ook even niet meer zitten mijn man lachte me uit en zei dat hij het vanavond wel fftjes gaat proberen  :/ hmm we zullen zien maar het lukte mij ook echt niet en die dame die bij taart en trends stond maakte ze alsof het niks was. Ik kreeg ze er trouwens wel gewoon netjes uit enzo (ook wel gesprayed met anti aanbak) maar ze waren echt niet rond maar het waren halve ballen  :s  ik weet het ook niet meer dus ik lees ook maar even mee in de hoop dat iemand ons kan helpen :)

walking on buttercreamclouds .....

Ik heb hem niet ingevet en gewoon de cc mix van funcakes gebruikt. Met een spuitzak in (half) bolletje volgespoten en 7-8 min wachten. Soms was er ook 1 tussen diet niet helemaal rond was, daar had ik dus te weinig beslag in gedaan.
Verder heb ik nog geen tegenvallers gehad met de maker, maar ik heb ook nog niet hun mix gebruikt...
vanavond probeer ik met biscuit mix
Succes dames hoop dat het toch nog wat wordt want(als het werkt) is het superhandig, snel en lekker...

5

Raad je het aan?  Want ik zag ze gisteren ook staan waar ik een workshop ben gaan volgen?  Leek me wel een leuk cadeautje voor mijn dochter, maar had eerst eens graag gehoord wat jullie er van vonden.

6

het is echt een heel leuk ding , maar mijn kinderen mogen er niet aan komen

het apparaat wordt echt te heet voor kinderen

dus zelf de ballen maken en de kinderen het laten dippen en versieren!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

7

ik heb hem net voor het eerst gebruikt!

geweldig, ik gebruik gewoon cake beslag

200gr boter
200gr suiker
4 eieren
200gr bloem
snufje zout

heb het beslag in een spuitzak gedaan. En de cake pop maker met keukenpapier eerst met heeeel klein beetje olie ingevet. toen de onderste helften volgespoten tot aan de rand. en toen 4 min gebakken. Bovenkant was alleen niet helemaal mooi bruin, wel waren ze allemaal rond. volgende keer mischien halverwege keren. :D

niet slecht voor een eerste keer....en lekker zijn ze sowieso... nu  nog versieren .

My dream, een cupcake en koekjes winkel...keep dreaming...

8

ow en ik doe er een thee lepeltje bakin van dr oetker in

Succes ;)

10

Grrrrr, ben niet echt tevreden met het apparaat. bij mij ook halve balletjes en ik heb nu al 5 pories gebakken.
Had net ook dat mijn apparaat niet meer open ging. Heb hem laten afkoelen, maar nog nog niet. Nu is het handvat afgebroken  :mad:
denk toch dat het apparaat te heet wordt....
Hoe doen anderen dat toch?

11

Ik heb hem een paar weken geleden binnen gekregen en natuurlijk meteen uitgeprobeerd. Gewoon met de cc-mix van funcakes en dat ging prima.

Even insprayen met anti-aanbak spray van dr. Oetker, vullen met spuitzak (anders is het eerste bolletje al gaar voordat je de laatste gevuld hebt ;-)) en een minuut of 3 bakken. Eventueel kun je ze na 2 minuten even snel omdraaien, want ze worden aan de bovenkant inderdaad minder bruin dan aan de onderkant. Maar ja, dat zie je toch niet meer als ze eenmaal onder de chocolade zitten  ;)

Mijn eerste lading waren ook halve bolletjes maar daar had ik gewoon iet genoeg beslag in gedaan. Volgende lading wat meer beslag en die waren wel mooi rond. Alleen daar zat een heel klein randje aan, dus daar zat juist wat tevéél beslag in. Het is dus vooral een kwestie van de juiste hoeveelheid beslag zoeken...

Bij mij bleef de deksel ook een keer vastzitten. Was even gepruts om open te maken maar het ging wel. Hoop niet dat dat elke keer gebeurt en dat bij mij ook het handvat stukgaat, want verder ben ik er erg blij mee.

12

Hier heb ik 'm vandaag voor 't eerst uitgeprobeerd en de pops na enkele minuten met behulp vanhet prikkertje gedraaid, ging prima, ben er vooralsnog heel erg blij mee! :Y

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

13

Afgelopen zondag geprobeerd met cake mix, ingevet met crisco. 3 minuten aan de ene kant, omdraaien met prikkertje en 1 minuut op de andere kant. Ging super, geen problemen.

14

als je ze maakt met cakemix, zijn de ballen dan niet te zwaar voor het lollie stokje?
blijft dat dan goed zitten als je ze in de chocolade dipt?

ik had ze laatst ook met cakemix gemaakt , maar vond ze wat zwaar dus maar niet op een stokje gedaan

gr.claudia

15 Laatst bewerkt door Mijke79 (25-11-2011 16:07)

Ik heb hem net volgegooid met stroopwafelcakemix en dat gaat heel goed. Ik sta er nu op dit moment eentje te proeven (zonder chocolade, ze komen net vers uit het apparaat) en mjammie!! Die zijn lekker!! Ligt natuurlijk meer aan de stroopwafel-cakemix van funcakes dan aan het beslag, maar oh oh oh... Ik vrees dat die hun plekje op de taart voor morgen niet gaan halen, dan zijn ze allang op!  :9

En inmiddels ben ik erachter dat het niet open kunnen krijgen te maken heeft met dat de cakejes iets te hoog gerezen zijn en de deksel daardoor wat omhoog geduwd wordt dat dan het clipje niet losgaat. Als je een klein beetje op de deksel duwt gaat het clipje heel makkelijk open...

16

Nou ik ben er nog steeds superblij mee, vandaag appelkaneelcakebeslag gemaakt en bolletjes gebakken, helemaal goed, helemaal lekker.
@spidygirl: ik heb de gewone cakeballetjes met behulp van een beetje candymelts aan een lollystokje geprikt (kan ook met gesmolten chocola) en dan vries ik ze in!
Direct uit de vriezer doop ik ze in de gesmolten choco die dan lekker snel hard wordt (want snel afkoelt) en blijven prima op het stokje zitten zo :thumb:  :Y

17

@ liekie
bedankt voor je tip
ik had het inmiddels zelf geprobeerd.
zo vers uit het apparaat erg lekker!, maar een dag later vond ik ze echt niet lekker , terwijl  de cupcakes meestal wel echt nog lekker zijn een dag later.
ik heb nu mijn ideale cakepop recept en dat blijft het helemaal!

nl   ballen gemaakt met de cakepopmix van babycakes   en dan inspuiten met luchtige creme ( eventueel et een smaakje) en dan met stokje even opstijven in de vriezer en dan in de chocolade

echt super lekker!

18

Wat een leuke hobby zeg, die cakepops maken. Ik ga ook een apparaat aanschaffen, maar ik heb nog een paar vraagjes. Misschien dat iemand mij kan vertellen waar ik de volgende dingen (regio nijmegen/uden) kan kopen: een spuitzak, lolliestokjes, cakemix enz enz.

19

Wat dacht je van de leukste taarten web-shop ?

20

@ ducky: bij de sligro kan je ook een hoop krijgen.

Ik vet het apparaat ook in met dr oetker bakspray, ik heb al muffin en brownie mix erin gedaan (net iets onder de helft vullen) en ging super!

21

De tips uit deze topic maar even goed onthouden, want heb zojuist de cakepop maker besteld :D.

Nu hopen dat hij inderdaad met enkele dagen op voorraad zal zijn, want dan ga ik hem meteen diezelfde dag nog ophalen in een winkel hier in Oss :)

22

ik heb sinds kort zelfde probleem  :s  eerste paar keer niet.(zoals ik ook gereageerd had) mar nu elke keer muur vast en niet gaar

23

spidygirl schreef:

@ liekie
bedankt voor je tip
ik had het inmiddels zelf geprobeerd.
zo vers uit het apparaat erg lekker!, maar een dag later vond ik ze echt niet lekker , terwijl  de cupcakes meestal wel echt nog lekker zijn een dag later.
ik heb nu mijn ideale cakepop recept en dat blijft het helemaal!

nl   ballen gemaakt met de cakepopmix van babycakes   en dan inspuiten met luchtige creme ( eventueel et een smaakje) en dan met stokje even opstijven in de vriezer en dan in de chocolade

echt super lekker!

Mag ik weten hoe je die dan inspuit? :think:  er zit toch geen holletje in? raken ze niet uit vorm dan???

24

a LIEKIE

goedenmorgen

ik gebruik een lange dunne vulspuit

die druk je in je cakepop en dan klein beetje creme erin spuiten.

gr.claudia

25

Oke!! Bedankt voor de tip :)