1

Onderwerp: Biscuitdeeg uit de vriezer

Hoi hoi!

ik ben nieuw hier en vind het heel fijn om hier met mijn vragen terecht te kunnen. Ik heb naar aanleiding van tips van deze site een biscuitdeeg gemaakt vanochtend. Hij is afgekoeld en zit nu in de vriezer. Ik ga hem vrijdagochtend bekleden. Wanneer haal ik hem uit de vriezer? Ik lees verschillende dingen: de 1 bekleed hem als hij nog bevroren is, maar werkt het fondant dan wel goed? De ander laat hem helemaal ontdooien, doe je dat dan in de zak of niet? Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp!

2

Re: Biscuitdeeg uit de vriezer

Ik laat hem helemaal ontdooien in een plastiek zak die ik een beetje open laat.

ik laat hem ontdooien met een dichte zak, omdat ander het vocht verdampt en je kapsel uitdroogt.

zoals je ziet, zul je ook hier verschillende adviezen krijgen :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

tipsytaartje schreef:

ik laat hem ontdooien met een dichte zak, omdat ander het vocht verdampt en je kapsel uitdroogt.

Idem. Ik haal het biscuit 1 tot 1,5 uur voor het vullen uit de vriezer.

5

Als je biscuit nog bevroren is, kun je hem toch niet  (makkelijk) vullen? Ik haal hem altijd een half uur/uur van tevoren uit de vriezer en laat hem ontdooien in een open zak.
maar nu ik van tirza lees dat ze dat zak dicht laat heeft ze wel een punt, en dat ga ik dan volgende keer maar eens proberen!

6

Ik snij geen bevroren kapsel meer aangezien ik al 3x uitgeschoten ben in mn hand met een scherp broodmes :( laat t wel met plastic ontdooien

7 Laatst bewerkt door saskiahuisman (21-11-2011 09:13)

tine83 schreef:

Als je biscuit nog bevroren is, kun je hem toch niet  (makkelijk) vullen? Ik haal hem altijd een half uur/uur van tevoren uit de vriezer en laat hem ontdooien in een open zak.
maar nu ik van tirza lees dat ze dat zak dicht laat heeft ze wel een punt, en dat ga ik dan volgende keer maar eens proberen!

Hoi,

Ik laat deze altijd ontdooien in een dichte zak (anders droogt het uit, net zoals Tirza beschrijft). Na een paar uur haal ik het kapsel uit de zak. Er zit nu condens in de zak, waardoor ie weer nat kan worden. Het kapsel bewaar ik dan in een afgesloten doos zonder de zak, totdat ik het ga gebruiken. Altijd 1 dag van te voren ontdooien.