1

Onderwerp: Vullingen

Hallo

Ik ben afgelopen maand begonnen taarten te bakken. Ik heb tot nu alleen banketbakkersroom als vulling gebruikt.
Nu wil ik eens iets ander, het liefst iets wat je gewoon in de winkel kunt halen en makkelijk te bereiden is, recepten gaan bij mij altijd fout haha. Tips?

Ik heb de banketbakkersroom ook gebruikt tussen de laatste laag en de fondant maar de room wordt dan helemaal zacht en de fondant glijd er vanaf, hoe los ik dat op??

Groetjes

2

Re: Vullingen

Kijk hier maar eens!

http://www.deleukstetaarten.nl/recepten/4/Vullen/

3

girly106gti schreef:

Ik heb de banketbakkersroom ook gebruikt tussen de laatste laag en de fondant maar de room wordt dan helemaal zacht en de fondant glijd er vanaf, hoe los ik dat op??

bedoel je dat je daarmee je biscuit hebt afgesmeerd voor het bekleden? Dat gaat inderdaad niet goed, door de hoeveelheid water in de bbr is er een hele grote kans dat je fondant gaat smelten.
Voor afsmeren kun je beter bc 1:1 gebruiken (bij FAQ 's kun je veel info vinden).

Als je kant klare vulling wil gebruiken kun je denken aan pudding van Mona, vlaaivulling, jam etc. Of botercreme van funcakes mix evt met een smaakstofje in combi met jam etc.

~ Never waste a good crisis... ~

4

Je kunt ook afsmeren met meringue botercreme, niet kant en klaar te koop maar erg lekker.
Als je die na het afsmeren nog even in de koelkast zet wordt het lekker hard en kun je hem nog strakker afwerken

Gr,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

5

Vlaaivulling (=Vlaaifruit van HAK)
En zelf maken is ook echt niet moeilijk en lekker.