1

Onderwerp: het lukt niet...

Het lukt mij gewoon niet om de marsepein mooi strak om mijn kapsel te krijgen...Ik heb het nu een paar keer geprobeerd mijn kapsel is 15 cm, maar ik heb iedere keer heel veel rimpels die ik niet meer weg krijg  :( .

Dan heb ik toch nog wat vraagjes;

Ik smeer hem in met botercreme hoelang moet hij dan nog in de koelkast of is dit niet nodig?

En is 15cm misschien helemaal niet makkelijk om mee te beginnen en is 20 of 25 cm misschien makkelijker..ik heb geen idee maar het zou natuurlijk kunnen.

Of is het misschien handig om te oefenen op een dummie, of is dat heel anders bekleden dan een gewoon kapsel...

Ik wil het zo graag maar het lukt me niet heeft iemand nog bruikbare tips? Ik heb al eens een basiscursus gedaan maar daar werd het eigenlijk bijna allemaal al voor je gedaan dus dat marsepein heb ik er toen zo goed als niet zelf omheen gedaan.
Nu had ik het boek van Wendy erbij gehouden maar op een of andere manier was het weer niet gelukt... :/

Tips en veel feedback is meer dan welkom!

2 Laatst bewerkt door Dot (28-10-2011 09:22)

Re: het lukt niet...

even wat antwoorden op een rijtje:

-na het insmeren is het wel aan te raden de taart in de koelkast te zetten (minstens ong een half uur) dan wordt de botercrème mooi hard en kun je hem nog eens strak wrijven.
-een 20cm is inderdaad makkelijker dan een 15cm, maar het is wel te doen. Niet te dun uitrollen in het begin!
-en dummie kan heel goed voor het oefenen, wel even de bovenste hoek afschuren, anders scheurt de marsepein steeds op de rand.

Groetjes, Dorothea.

3

Syllie71 schreef:

Ik heb al eens een basiscursus gedaan maar daar werd het eigenlijk bijna allemaal al voor je gedaan dus dat marsepein heb ik er toen zo goed als niet zelf omheen gedaan.

Zonder iemand te willen kwetsen vraag ik mij af wat dan een basiscursus is?? Dit soort dingen leer je toch juist bij een basiscursus?   :think:

Als je hier serieus mee aan de slag wilt gaan, denk ik dat het het beste is als je een goede workshop volgt, waar ze dit soort dingen wel goed aanleren.
Een strakke taart is de belangrijkste basis van je taart.
Wel erg jammer dat je zo'n slechte eerste ervaring met een workshop had!

groeten Annemieke
Cake It

4 Laatst bewerkt door Cake it (28-10-2011 09:47)

Sorry, computer liep vast. 1x is genoeg  :o

groeten Annemieke
Cake It

5

Beste Annemieke begrijp helemaal wat je bedoelt ik heb die workshop cadeau gekregen en achteraf viel het inderdaad een erg tegen...heb jij eventueel een aanrader voor me voor een goede workshop want ik wil hier wel echt iets mee gaan doen... :Y

Een strakke taart is inderdaad de basis van de taart en dan kun je nog zo leuk boetseren maar dat op een niet strakke taart is als een vlag op een modderschuit...

@Dorothea bedankt voor de tips ga maar eens een grotere bakvorm kopen en het nog eens proberen en een goede workshop volgen... :thumb:

6

Hoi Sylvia,

Mag ik vragen bij wie je de workshop hebt gevolgd (mag ook via een pb via de mail ;-)). Ik woon ook in Almere en wil graag een workshop gaan doen, maar dan liever wel de goede!

Gr.
Sandra