1

Onderwerp: vullen met banketbakkersroom?

pff dat vullen vind ik altijd moeilijk!
Ik vind het wel erg belangrijk dat de taart lekker smaakt!

Nu ga ik de uitdaging aan om een vierkante 30x30 te maken met daarboven op een barbie taartje !

als vulling wou ik het simpel houden nu dacht ik misschien een laag banketbakkersroom en een laaf jam?

wat is handig? en wat wordt veel gebruikt !
of misschien toch maar bij de botercreme blijven, die heb ik tot nu toe gebruikt van funcakes! heb namelijk zelf het idee dat room zo snel slecht wordt!

nou hoop vragen !

alvast bedankt!

jantien

2

Re: vullen met banketbakkersroom?

Smaak is prima maar bedenk wel dat banketbakkersroom in de koelkast moet!!

Ikzelf vind dat voor een stapeltaart niet zo handig, die vul ik standaard met een vulling die niet in de koelkast hoeft  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Nou, banketbakkersroom en aardbeienjam lijkt me prima.
Als de combinatie niet in de smaak valt, kan je hem langs komen brengen, ken genoeg mensen die het een lekkere combi vinden!

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

4

o ja dat is inderdaad waar ,had ik nog niet over nagedacht!
maar wat is dan nog meer een vulling die niet in de koelkast hoeft ? buiten de botercreme?

het leek mij dus ook gewoon goed , omdat ik graag een vulling gebruik die(bijna ) iedereen wel lekker vind!

bedankt!!

5

banketbakkersroom gemaakt van dr oetker poeder , waar je alleen water aan hoeft toe tevoegen kan toch gewoon buiten de koelkast?

6

sweet978 schreef:

banketbakkersroom gemaakt van dr oetker poeder , waar je alleen water aan hoeft toe tevoegen kan toch gewoon buiten de koelkast?

Nee, die moet ook in de koelkast.........

Ik vul alleen maar met vullingen die in de koelkast moeten. Mensen die bij mij een taart halen weten dat en zullen daar dus ook qua koeling rekening mee moeten houden. Ik vind botercreme (in welke variant dan ook) niet te pruimen. Bak je speciaal een kapsel zonder boter, ga je 'm vervolgens vullen met een laag boter...
Maar goed, banketbakkersroom (ook die van Oetker) moet in de koeling en wordt door veel mensen en zeker door kinderen als lekker ervaren.

Life is what you bake it.

8

okee, maar ik wil de taart  vanavond vullen en morgen decoreren en zaterdag wordt ie pas gegeten? is de banketbakkersroom den nog wel lekker, en als ik er slagroom doorheen doe>?

Voor anderen hou ik aan dat ie de dag na het vullen gegeten moet worden. Voor mezelf hou ik max 2 dagen na het vullen aan, mits de taart tijdens het decoreren niet te lang buiten de koeling is.

Life is what you bake it.

10

@karin

owk... goed dat je t zegt...ik was in de veronderstelling;.. ik stop er alleen water in en geen slagroom...dus kan buiten...nooit gelezen wat er misschien op t pakkje staat :o

erg intelligent :)

11

Okee! en als ik nou een laag jam doe en de andere laag banketbakkersroom met slagroom? ik ga hem nu vandaag vullen en morgen wordt hij dan gegeten en dan inderdaad in de koelkast!
is dat goed??

12

Ja dat kan heel goed!  :thumb:

13

ah dankjewel !! komt het dan toch nog goed? haha

14

En als ie eerder gemaakt wordt kan ie dan nog in de vriezer bewaard worden?
Wil dinsdag nl taart maken voor zondag/maandag met banketbakkersroom en jam of slagroom.

15

Ik gebruik altijd vlaaivulling van Hak dat ik net iets steviger en meer Gelei achtig , smaakt prima :9