Onderwerp: Eerste schoeisels, caramelshortcakeballetjes en cupcakes
Een tijdje geleden inmiddels had ik caramel shortcakejes gemaakt ("Twixy's") en daar had ik nog wat caramel en wat deeg van overgehouden. Nou wilde ik nog eens wat anders proberen, dus heb ik het deeg gewoon 'los' gebakken en deze koekjes vervolgens verkruimeld en door de lauwe caramel gemengd. Van dit mengsel heb ik vervolgens balletjes gedraaid en door de witte chocolade gehaald. Wat piratenhagel eroverheen en dan krijg je dit effect:

Mmmmjammie. Vooral mijn zoon kon er geen genoeg van krijgen....
Dan was ik vorige week jarig - de taarten die ik daarvoor gemaakt had zal ik in de goede rubriek zetten - en toen heb ik ook cupcakes gemaakt voor mensen met allergieën. Mijn moeder mag geen tarwe en mijn vriendin geen koemelk.

Met de toef zijn tarwevrij, met de marsepeinen schildjes zijn koemelkvrij. Ik heb hiervoor gewoon het Laura Vitales recept gebruikt, maar ik heb de boter vervangen door Wajang en de melk door ijsthee. Afgesmeerd met een een beetje lemoncurd.
Degenen voor wie ze bedoeld waren hebben ervan op en vonden ze lekker, maar de rest is ook opgegaan
En dan moest ik natuurlijk ook nog trakteren op mijn werk. Ik werk bij een civiele aannemer, als techneut, dus ik wilde wel iets toepasselijks maken. De taart zet ik in de goede rubriek, maar hier wel even een close up van de werkschoenen die ik erop had gezet:

Het was mijn eerste poging tot het maken van schoeisel en gelukkig moeten werkschoenen er niet al te strak en netjes uitzien, dat hoort niet
Ik heb vandaag op mijn werk getrakteerd en het was een groot succes. De meesten vonden de schoenen een beetje te "echt"

Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

, ik ga even op zoek naar de hele taart!!