1

Onderwerp: Hulp nodig bij strak ruitjesmotief

Ik blijf super mooie/strakke taarten voorbij zien komen met zo'n mooi en vooral strak ruitjesmotief!

Ik ben heel benieuwd naar alle tips die jullie hebben hiervoor. Want mij lukt het nooit om hem echt goed te krijgen....

Moet volgende maand een bruidstaart maken en deze moet gewoon perfect worden...

Dus hoop dat jullie wat tips voor me hebben  :rolleyes:

2

Re: Hulp nodig bij strak ruitjesmotief

De patchwork cutter diamond gebruiken, niet te dun bekleden en te hard drukken, vooraf de achterkant van je taart bepalen, en veel oefenen....

~ Never waste a good crisis... ~

3

Ik het de patchwork cutter inderdaad ook, maar ik komt nooit uit  :(
En als het nou alleen om de achterkant gaat waar ik niet goed uit kom maakt het me niet uit, maar soms komt de cutter niet tot bovenaan mijn taart, of juist wel en kan daar net geen pareltje meer.... Snap je me?

Ik had gehoopt dat er nog meer ideetjes zijn voor het ruitjes motief...

Maar bedankt voor je reactie, en ik denk idd dat het een kwestie van oefenen is, zoals zoveel bij taarten maken  :lol:

4

Ik gebruik ook de Diamond cutter. Ik duw eerst zachtjes en probeer zo uit te komen. Het is even puzzelen, maar het lukt iegenlijk altijd wel. je gaat dan soms tot de helft van de cutter etc.

De bovenste randjes is inderdaad oefenen ;-). De beste manier is om met je taart mee te bewegen. Dus niet je cutter helemaal recht te houden, maar meelopen met de bovenkant van je taart. Dit kan natuurlijk niet met grote hoogteverschillen, maar een paar milimeter kan gerust.

Succes!

Groetjes Esther
Kom ook eens kijken in mijn winkel (132m2) met bakspullen in Voorburg! (koningin Julianalaan 166, naast de fietsenwinkel Profile) www.cakebakelove.nl

5

Ik heb hetzelfde probleem........
Veel oefenen dus....dat zullen ze thuis niet erg vinden :)

groetjes Wilma

6

Ik heb tegenwoordig deze  http://www.deleukstetaartenshop.nl/-p-5155.html  en de tijd van vloeken is voorbij. Het is een plastic matje die mooi doorloopt naar de bovenkant van de taart, ook hiermee even puzzelen maar ik zou niet meer zonder kunnen :)

7

Super! Bedankt voor de tip! Ga hem meteen bestellen! En voor nu is het idd nog even oefenen denk ik :lol:

8

ik zet de smoother altijd bovenop de taart zodat ik de cutter daaronder tegenaan kan drukken. Komen ze allemaal even hoog. Voorzichtig de vorige afdruk volgen, soms iets aanpassen. Dan druk ik alles er zachtjes in en snij hem na met de snij-wieltjes tool.

9

Dat is ook een goede tip zeg van het snij wieltjes tool, dank je!