1

Onderwerp: per ongeluk.......

.....caramelsnoepjes (" Uithoornse echte") gemaakt  :lol:

Ik had nog wat gecondenseerde melk met suiker ( zo'n blikje van Friese Vlag) geopend staan en omdat ik niet wilde dat deze zou bederven,dacht ik er caramel voor op de boterham van te maken.

Ik heb het gewoon in een pannetje op het vuur gezet ( dus niet au bain marie) en ben blijven roeren tot het wat dikker werd.Aangezien ik graag de kleur wat donkerder wilde ben ik er te lang mee doorgegaan, met als gevolg dat het veel te dik en hard werd. Toen ben ik er maar balletjes van gaan vormen, wel heet hoor!, maar het ging.

Nu ze afgekoeld zijn blijkt het te smaken naar "Werthers Echte" , maar dan zonder chocoladejasje.Dat had ik er ook nog over kunnen doen, maar ze zijn zo al veel te lekker.

Dus hierbij een foto van mijn "Uithoornse echte" ;)
wie weet weer een inspiratie voor anderen.

https://lh5.googleusercontent.com/-dSs-QVKjymk/Tqawa8wzkBI/AAAAAAAAA2Q/NMcjOXa8HYM/s800/IMG_2393.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-LGNDXJCxYQ4/Tqawa8Aji-I/AAAAAAAAA2M/hczqKxv51TI/s800/IMG_2399.jpg

creatief met taart

2

Re: per ongeluk.......

Ziet er lekker uit!  :9

3

lekker creabea,  ze moeten bij werthers maar eens gaan opletten met al die hobbykoks.
Ze zien er erg lekker uit.

4

Een vraagje??

Was de gecondenseerde melk nog gewoon melk
of was er al caramel van gemaakt ??

Ik heb namelijk vorige week al caramel gemaakt voor mijn cupcakes toef, maar ik heb nog over en dat staat in de koelkast..
En dit vond ik er wel ERGGG lekker uit zien...

Alvast bedankt.

5

angelmeisje schreef:

Een vraagje??

Ik heb namelijk vorige week al caramel gemaakt voor mijn cupcakes toef, maar ik heb nog over en dat staat in de koelkast..

Alvast bedankt.

ja,het was nog gewoon melk.Dus blikje legen in een steelpannetje,verwarmen en blijven roeren tot het echt heel dik is.dan even een beetje laten koelen,pas op want het is echt heet.af en toe voorzichtig proberen of je het vast kan pakken en er dan bolletjes van draaien.je krijgt als het goed is niet alles uit de pan omdat het zo stijf is,maar het is beter dan alles weggooien.En...ze zijn echt heeeel lekker  :Y

Ik begrijp dat jij al caramel hebt gemaakt en dat over hebt?
Ik zou het gewoon proberen opdezelfde manier als hierboven beschreven.lukt het niet kan het altijd nog weg.toch?

nog even een tip: Als je het pannetje en lepel even laat weken in een sopje ,wordt het heel gemakkelijk schoon.

succes! :thumb:

creatief met taart

6

Hmmmm lekkerrrr
;-)

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

7

Anouschka schreef:
angelmeisje schreef:

Een vraagje??

Alvast bedankt.

ja,het was nog gewoon melk.Dus blikje legen in een steelpannetje,verwarmen en blijven roeren tot het echt heel dik is.dan even een beetje laten koelen,pas op want het is echt heet.af en toe voorzichtig proberen of je het vast kan pakken en er dan bolletjes van draaien.je krijgt als het goed is niet alles uit de pan omdat het zo stijf is,maar het is beter dan alles weggooien.En...ze zijn echt heeeel lekker  :Y

Ik begrijp dat jij al caramel hebt gemaakt en dat over hebt?
Ik zou het gewoon proberen opdezelfde manier als hierboven beschreven.lukt het niet kan het altijd nog weg.toch?

nog even een tip: Als je het pannetje en lepel even laat weken in een sopje ,wordt het heel gemakkelijk schoon.

succes! :thumb:

Dankjewel.. Ik heb het inderdaad al gekookt.. En nog over..
Maar ga is proberen wanneer ik tijd heb of het dan ook kan.. Kan het inderdaad daarna nog altijd weggooien.

Bedankt..

8

Tijdje terug samen met mijn vriend opzoek geweest naar zo'n blikje. We waren in de AH XL. Paar vakkenvullens gevraagd. Ze kende het niet.

Bleek het bij de conimex en de kokosmelk te staan.....
Dus moet je het zoeken kijk eerst daar in de buurt!

9

Kroes schreef:

Tijdje terug samen met mijn vriend opzoek geweest naar zo'n blikje. We waren in de AH XL. Paar vakkenvullens gevraagd. Ze kende het niet.

Bleek het bij de conimex en de kokosmelk te staan.....
Dus moet je het zoeken kijk eerst daar in de buurt!

klopt ja,het staat bij de indische producten. de toko heeft het waarschijnlijk ook.Ik heb het zelf laatst bij de xenos meegenomen,voor maar 1 euro per blikje(bij ah is ie 1.39)daar staat ie ook bij de conimex en dergelijke.

creatief met taart