Onderwerp: Sojaboter omrekenen van cup naar gram
Hallo,
Kan iemand mij vertellen hoeveel gram een 1/2 cup sojaboter weegt?
Gr.
Sandra
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Sojaboter omrekenen van cup naar gram
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo,
Kan iemand mij vertellen hoeveel gram een 1/2 cup sojaboter weegt?
Gr.
Sandra
Geen idee, maar is sojaboter in normale recepten gelijk aan boter? Dus kan je het een met het ander vervangen? Want dan zou je gewoon even op de maten voor boter kunnen omrekenen. (via google)
Weet niet of je vaker Amerikaanse (daar gaat het om lijkt me) recepten gebruikt maar dan is het veel makkelijker om een keer een cupsetje te kopen. Geen gedoe meer met cijfertjes en maatjes.
Dank je wel voor je reactie. Het betreft een recept waarin zowel gewone als sojaboter wordt gebruikt
. De gewone boter staat in gr. en de sojaboter in cups (lekker handig). Vroeg me ook af waarom twee verschillende soorten boter...
Dat is wel vreemd ja.. 
Weet niet of je vaker Amerikaanse (daar gaat het om lijkt me) recepten gebruikt maar dan is het veel makkelijker om een keer een cupsetje te kopen. Geen gedoe meer met cijfertjes en maatjes.
hmmm.... en dan je boter in zo´n cupmaatje proppen en dan er weer allemaal uit schrapen...... wat een gedoe!! Nee, geef mij dan maar die cijfertjes.
overigens is voor droge en vloeibare ingredienten zo´n cupmaat wel handig hoor!
Leef! schreef:Weet niet of je vaker Amerikaanse (daar gaat het om lijkt me) recepten gebruikt maar dan is het veel makkelijker om een keer een cupsetje te kopen. Geen gedoe meer met cijfertjes en maatjes.
hmmm.... en dan je boter in zo´n cupmaatje proppen en dan er weer allemaal uit schrapen...... wat een gedoe!! Nee, geef mij dan maar die cijfertjes.
Even een stukje huishoudfolie erin en dan de boter, floeps je het er zo uit. De tip van vandaag, haha!
Dank je wel voor je reactie. Het betreft een recept waarin zowel gewone als sojaboter wordt gebruikt
. De gewone boter staat in gr. en de sojaboter in cups (lekker handig). Vroeg me ook af waarom twee verschillende soorten boter...
Ik weet niet of je inmiddels het antwoord al hebt gevonden, maar ik kwam dit tegen: http://www.tuscanrecipes.com/cooking-tips/butter.html
Mirjam5 schreef:Leef! schreef:Weet niet of je vaker Amerikaanse (daar gaat het om lijkt me) recepten gebruikt maar dan is het veel makkelijker om een keer een cupsetje te kopen. Geen gedoe meer met cijfertjes en maatjes.
Even een stukje huishoudfolie erin en dan de boter, floeps je het er zo uit. De tip van vandaag, haha!
oh ja...... dat zijn nou van die dingen he. Supersimpel maa rkom er maar op
thnx!
enneh.... ik zat nog eens aan die sojaboter te denken, waarom dat naast gewone boter in het recept staat. Kan het niet zijn dat het heel ander spul is? Ik denk maar aan soybutter, peanutbutter........ Ik vraag me af of amerikanen ook alle margarinesoorten boter noemen zoals in nederland of dat ze gewoon heel wat anders bedoelen.... 
Dames, hartstikke bedankt voor jullie reacties en bruikbare tips!
@Karin: ik heb de tabel meteen opgeslagen!
@Mirjam: ik heb sojaboter gegoogled en toen kwam ik bij Alpro Soya terecht...
Mijn man zit even mee te lezen en concludeert dat Sojaboter op natuurlijke basis, en dus gezonder voor je is... Minder vet enzo 
Lees net op cupcakesenmuffins.nl het volgende stukje over sojaboter:
Wij maken inderdaad vaak gebruik van sojaboter in de recepten, uiteraard in de veganistische recepten, omdat daar natuurlijk geen dierlijke producten in verwerkt mogen worden.
Maar mocht je geen veganist zijn, dan kun je de sojaboter prima vervangen voor ongezouten roomboter. Het recept blijft gewoon gelijk.
Weten we dat ook weer
Nogmaals bedankt voor jullie reacties en tips!
Gr.
Sandra
Hmmm soya is een behoorlijk sterk allergeen, dus om nou te zeggen dat het veel gezonder is dan roomboter? Er zijn best veel mensen allergisch voor.
Overigens, wat is er onnatuurlijk aan roomboter??? Dat is de minst bewerkte vetsoort. (ik durf niet eens te denken wat ze allemaal met een sojaboon moeten doen om er boter van te maken
)
Enniewee, ik ben wel erg benieuwd hoe het smaakt met sojaboter! Overigens wel super dat ze rekening houden met veganisten, zeg! Dat hoor je niet vaak.
Leef! schreef:Weet niet of je vaker Amerikaanse (daar gaat het om lijkt me) recepten gebruikt maar dan is het veel makkelijker om een keer een cupsetje te kopen. Geen gedoe meer met cijfertjes en maatjes.
Dat vind ik dus ook, laat mij alles maar wegen. In Amerika wordt boter trouwens verpakt in blokjes, zoveel blokjes voor een cup enzo.. En op de blokjes staan dan weer streepjes met gewichten, zodat je het ongeveer juiste gewicht kan afsnijden.
Hmmm soya is een behoorlijk sterk allergeen, dus om nou te zeggen dat het veel gezonder is dan roomboter? Er zijn best veel mensen allergisch voor.
Overigens, wat is er onnatuurlijk aan roomboter??? Dat is de minst bewerkte vetsoort. (ik durf niet eens te denken wat ze allemaal met een sojaboon moeten doen om er boter van te maken
)
Enniewee, ik ben wel erg benieuwd hoe het smaakt met sojaboter! Overigens wel super dat ze rekening houden met veganisten, zeg! Dat hoor je niet vaak.
roomboter is gezonder dan sojaboter hoor. Idd omdat plantaardige margarines allemaal bewerkt zijn. Maar voor veganisten is het idd een uitkomst en voor mensen met melkallergie! 
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Sojaboter omrekenen van cup naar gram