1

Onderwerp: Bakpan of springvorm?????

Ik vraag het me af....... Wat wordt het meest gebruikt???

Ik gebruik een springvorm van de huishoudschool!!. T`is een super oud ding en ik ben er niet eerlijk aangekomen vrees ik :o  :o  :o  :o .
Een keer iets gebakken op de spinazieacademie en nooit teruggegeven.....

Maar in Naaldwijk zie ik steeds van die mooie bakpannen staan en vraag me af, krijg je daar hogere en mooiere kapsels van?

2

Re: Bakpan of springvorm?????

ik ben nog niet zo ervaren, maar naar mijn idee ligt de hoogte van je kapsel niet aan de vorm maar aan het beslag. Dus ik denk niet dat het wat uit maakt welke vorm.
Je kunt je springvorm verhogen door bakpapier langs de rand te doen.

Ik gebruik ook een gewone springvorm.

3 Laatst bewerkt door Hummingbird (21-10-2011 12:27)

Ik gebruik bakpannen. De biscuits komen er bij mij net iets mooier en gelijkmatiger uit. Hiervoor bakte ik met een springvorm en dan had ik nog wel eens deukjes in het randje. Dat heb ik nu met een bakpan niet meer.

Voor de hoogte maakt het bij mij niets uit. Dan kun je inderdaad je springvorm verhogen met bakpapier.

groetjes Esther

Groetjes Esther
Kom ook eens kijken in mijn winkel (132m2) met bakspullen in Voorburg! (koningin Julianalaan 166, naast de fietsenwinkel Profile) www.cakebakelove.nl

4

ik gebruik ook springvormen, vind die gekke pannen te duur en ik wil zelf geen kapsels hoger dan 6cm ;) heb ook een verstelbare bakring en die doet t prima

5

Ik gebruik bakpannen, maar ben begonnen met een springvorm, die ik verhoogde met bakpapier

Aangezien ik maar 1 maat springvorm had en ik ook een andere maat biscuit wilde gaan bakken moest ik toch wat erbij kopen. Toen heb ik gekozen voor de pme bakpannen. Die vond ik in vergelijking met een goeie springvorm niet zo duur.

Mijn biscuits komen mooier uit de bakpan dan eerder uit de springvorm met bakpapier. Vooral de randjes dan.

~ Never waste a good crisis... ~

6

Gewoon lekker je springvorm blijven gebruiken hoor. Het maakt haast geen verschil. Zowieso ga je je kapsel toch vullen en bekleden, dus je haalt oneffenheden er zo weer uit.

Springvorm heeft ook als voordeel dat je hem niet hoeft te storten en met een PME pan heb je de kans dat hij vast blijft zitten en dat wil je ook niet

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

7 Laatst bewerkt door keukentje (21-10-2011 18:52)

Gebruik ook de springvorm hoor, heb er zelfs nog 1 van mij moeder en die heb ik zeker al 30 jaar.
Verder heb ik een aluminium pannen setje van de camping, die pannen zijn lekker hoog. Die oude met een los greepje erbij als handvat, gekocht op de rommelmarkt voor 1 euro en een hoge kapsel dat ik krijg. Dus daar hoef ik geen dure bakpannen voor te kopen.

Maarre, mochten jullie de springvormen meenemen dan van school ? :D  Wij toen alleen het baksel en dan nog de helft ook want de andere helft was voor je klasgenoot waar je samen mee in het keukenblok stond.

Christine.

8

christol schreef:

Gewoon lekker je springvorm blijven gebruiken hoor. Het maakt haast geen verschil. Zowieso ga je je kapsel toch vullen en bekleden, dus je haalt oneffenheden er zo weer uit.

Springvorm heeft ook als voordeel dat je hem niet hoeft te storten en met een PME pan heb je de kans dat hij vast blijft zitten en dat wil je ook niet

Ik stort mn springvorm ook hoor, je trekt m soms nl ook kapot aan de zijkant als je die springvorm opendoet

9

Qua hoogte inderdaad geen verschil. Ik heb de bakpannen van PME gekocht omdat ik dat gekl**t met het bakpapier zat was... En mijn biscuits blijven trouwens nooit vast zitten met storten hoor!