1

Onderwerp: Vraag stapeltaarten??

Hallo,

Ik ben ook net begonnen met bakken, dus misschien lachen jullie me wel uit als ik dit vraag maar toch wil ik het even weten...
Ik zie allemaal super leuke voorbeelden van stapeltaarten, en lees dat die met houten stokjes moet in je taart....
Maar dan heb je toch als je een stuk taart eet, houten stokjes ertussen? Of zie ik dat verkeerd?  :o

Groetjes

A balanced diet is chocolate in both hands. <3

2

Re: Vraag stapeltaarten??

Je vraag staat in de verkeerder ubriek, ik zal hem melden en dan verhuist ie naar de juiste plek.

En inderdaad, als je stut met houten dowels heb je af en toe een stuk taart met een stokje. Maar dat stokje kun je natuurlijk aan de kant leggen. Voor mij is het een reden om met kitkat te stapelen. Ik houd mijn taarten graag geheel eetbaar.

Volg je hart...want dat klopt!

3

mniek schreef:

Je vraag staat in de verkeerder ubriek, ik zal hem melden en dan verhuist ie naar de juiste plek.

En inderdaad, als je stut met houten dowels heb je af en toe een stuk taart met een stokje. Maar dat stokje kun je natuurlijk aan de kant leggen. Voor mij is het een reden om met kitkat te stapelen. Ik houd mijn taarten graag geheel eetbaar.

Ik wil binnenkort ook een stapeltaart maken. Ipv dowels gebruikt u kitkat. Is kitkat wel hoog genoeg dan om het in taart te gebruiken??
Ik wil ook liever met eetbare producten stapelen, vandaar mijn vraag.
Alvast bedankt.

Ik hou mijn taarten graag stevig dus ik stapel met plastic dowels :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

5

Ik moet altijd een stukje kitkat er vanaf snijden. En dan snijd ik ook de onderkant even recht af. (Liefhebbers genoeg voor de restjes) En ik heb werkelijk nog nooit problemen gehad met stapelen en kitkat. Ik stapel er zelfs 4 hoog mee. Voor de onderste laag gebruik ik dan wel een paar kitkat chunky's.

Maar zo heeft iedereen zijn of haar favoriete manier.  ;)

Volg je hart...want dat klopt!

6

ik gebruik ook houten maiskolfprikkers. ik geef altijd als instruktie mee dat wanneer je de bovenste laag er af haalt/op is, je het kartonnetje weghaalt en dan zie je de stokjes gewoon al zitten. als je dan voor het verder aansnijden de stokjes er uit haalt, blijft je taart gewoon volledig eetbaar hoor en heeft niemand een stokje op zijn bord...

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

7

mniek schreef:

Ik moet altijd een stukje kitkat er vanaf snijden. En dan snijd ik ook de onderkant even recht af. (Liefhebbers genoeg voor de restjes) En ik heb werkelijk nog nooit problemen gehad met stapelen en kitkat. Ik stapel er zelfs 4 hoog mee. Voor de onderste laag gebruik ik dan wel een paar kitkat chunky's.

Maar zo heeft iedereen zijn of haar favoriete manier.  ;)

Ga ik een keer proberen. Bedankt voor het antwoorden..

gr.

8

Sjablonen, Patronen & Howto's is bedoeld voor het plaatsen van voornoemde.

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

kwebbeltje schreef:

ik gebruik ook houten maiskolfprikkers. ik geef altijd als instruktie mee dat wanneer je de bovenste laag er af haalt/op is, je het kartonnetje weghaalt en dan zie je de stokjes gewoon al zitten. als je dan voor het verder aansnijden de stokjes er uit haalt, blijft je taart gewoon volledig eetbaar hoor en heeft niemand een stokje op zijn bord...

Hier precies hetzelfde.
De prikkers zijn duidelijk zichtbaar dus het is echt niet zoiets als een graatje in je vis. ;)

~ Never waste a good crisis... ~