1

Onderwerp: Help & Spoed....MMF zwart

Ik ben bezig met het maken van zwarte MMF voor mijn kleine fondant vleermuisjes maar de zwarte kleurstof van Wilton heeft mijn MMF tot nu toe donkerpaars gemaakt. Heeft iemand tips hoe ik de kleur meer zwart kan krijgen ???? Ik heb er al aardig wat kleurstof inzitten en ik vroeg me af of ik er nog meer bij in moet doen.

2

Re: Help & Spoed....MMF zwart

Ik koop tegenwoordig zwart kant en klaar, mijn ervaring is namelijk ook dat het dieppaars wordt op den duur... nu gebruik ik wel alleen marsepein, dat wordt in eerste instantie prachtig zwart, dus als je het direct gebruikt voor decoratie dan kan het prima, maar na een paar dagen verkleurd het dus.

What doesn't kill you, makes you stronger

3

Bekend probleem met de wilton zwarte kleurstof............norit erbij stoppen?
Extra Black van sugarflair geeft minder problemen, of voorgekleurd kopen, maar daar heb je nu weinig aan........

4 Laatst bewerkt door biancka (19-10-2011 14:00)

Ik heb de oplossing al gevonden :) Ik las overal dat ik eerst chocolade fondant moest maken en daarna de zwarte  kleurstof dus ik heb even bruine kleurstof gemaakt........die erdoor gedaan en nu is mijn fondant zwart :)

5

LOL @ Karin........dit is voor een traktatie voor kids dus Norit erbij lijkt me geen goed plan !! haha