1

Onderwerp: botercreme

Ik maakte altijd botercreme met de botercreme van funcakes. Laatst ook een keer gemaakt met 250 gram boter en 250 gram poedersuiker. Vond dit wel een verschil. Als ik het niet met de mix maak is het erg stijf. Komt moeilijk uit de spuitzak en dus een kliederboel om een dijkje te maken en af te smeren. Moet ik er nog wat door doen om het vloeibaarder te maken?

2

Re: botercreme

dat vond ik ook.
De tweede keer heb ik de boter eerst (gedeeltelijk) gesmolten in de magnetron, toen ging het perfect!!

3

als je het maakt en gelijk gebruikt is het toch niet zo stijf? dan moet het ook door een spuitzak kunnen.
ik gebruik het alleen om af te smeren want als vulling vind ik het zelf niet zo lekker.

als je het vloeibaarder wil hebben kun je het 5 seconden in de magnetron zetten.

4

Ik maak altijd mn botercreme zelf. neem 1 pakje rb doe er bastersuiker en van. suiker in en saroma of banketbakkersroompoeder, en als je boter te hard is gewoon een klein beetje heet water er bij roeren...af en toe ff proeven en dan istie echt niet boterig van smaak....

probeer maar.... :9