Onderwerp: Ook nieuw!!!
Hallo allemaal,
Ik ben Annemarie. En sinds een maandje de kriebels gekregen van taarten bakken. Ik maakte altijd al taarten;mijn specialiteiten; cheesecake en sachertorte en appeltaarten. De sachertorte komt een klein beetje overeen met deze taarten; met een vulling van abrikozenjam en overgoten door chocolade. Lekker met een botercreme met wat tia maria..
Voor mijn ouders mijn eerste taart gemaakt. De taart en vulling ging perfect; alleen dat marsepein er netjes overheen krijgen was een hele klus.... Wat heb ik zit rommelen. Marsepein plakte aan de tafel, scheurde... kreeg het niet mooi en strak om mijn taart.
De 2e ging al een stuk beter; ik rol mijn marsepein uit op keukenfolie en zo breng ik het ook over de taart heen; niks geplak en je hoeft niet te rommelen met poedersuiker.
Ik doe dit alleen nog maar voor eigen feestjes en wat familie en vrienden; maar wie weet krijg ik ooit opdrachten. Ik heb mijn 2 taarten alleen nog maar versierd met wat uitsteek figuren. Met sinterklaas en kerst hoop ik wat meer te kunnen gaat freubelen.
Het is een behoorlijk prijzige hobby; als je ze nog niet kan verkopen; dus ik probeer er 1 per maand te maken en dan geef ik ze weg... want ik vind alles mega lekker en dan groei ik dicht van mijn nieuwe hobby. En ik wil alleen met de beste ingredienten werken.
Ik hoop hier eigenlijk wel een beetje een taart-maatje (s) te vinden om tips en trucs uit te wisselen.
Ik ben in ieder geval heeel erg blij met deze site en dit forum.
Thanx allemaal voor het lezen en voor eventuele tips en trucs. En natuurlijk alle al geplaatste how-to's en recepten.
Groetjes, Annemarie