1

Onderwerp: marsepein bij de Molen Zevenaar

Hallo,

Ik heb normaal de marsepein van de webshop die bevalt heel goed en is lekker maar nu moet ik voor zaterdag twee taarten maken van marsepein en ik heb niet genoeg.
Nu wil ik morgen even naar de molen in Oud-Zevenaar rijden voor Marsepien maar ik heb geen idee of ze daar (goede) marsepein verkopen om over een taart uit te rollen...iemand ervaring ????

Nicole

Re: marsepein bij de Molen Zevenaar

Ja hoor super marsepein. Zit zelfs keurig op een rol verpakt, leg je er zo over heen. Meestal maak ik zelf rolfondant maar dit werkt wel heel gemakkelijk ik heb altijd een paar rollen op voorraad want het is heel lang houdbaar. En als je er dan toch bent vergeet vooral niet een pakje fondant mee ten nemen dat maak ik altijd warm en gebruik het dan om cupcakes in te dopen heeft een super glans.
Verder natuurlijk altijd mix voor brioche en kwarkbrood meenemen ook de sneeuwcake is zelfs met 25 graden een toppertje en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb elke keer als ik ga mijn mandje weer tjokkie vol liggen. De baveroismixen vind ik ook heel handig om op voorrad te hebben.

Veel plezier morgen, ben bijna jaloers ik heb al weken geen tijd om te gaan.

Groetjes Truus

3

Re: marsepein bij de Molen Zevenaar

Haha...je zou daar goed kunnen gaan werken...goede reclame en natuurlijk alles tegen personeelskorting ;-)
Ik zal eens kijken...
Marsepein aan de rol lijkt wel handig maar dan is het zeker niet gekleurd ?
Ik ga zo mijn oudste naar school brengen en dan meteen door...

Laat wel horen wat ik er van vond !

Bedankt voor je reactie,
Groetjes Nicole

4

Re: marsepein bij de Molen Zevenaar

Ik ben vanmorgen bij de molen geweest...
Oei wat veel bakmixen hebben ze daar zeg !
De marsepein op de rol heb ik niet gekocht...het is niet gekleurd en dan vind ik het niet zo mooi.
Wel heb ik rode fondant gekocht , choco-koffie-cakemeel, chocolade garneertube en wat marsepein waar ik de marsepein van de webshop mee kan aanvullen.
Ze vertelde mij dat ze in de winter meer marsepein hadden maar in pakken van 6 kilo ! (zo veel taarten maak ik nou ook weer niet achter elkaar )

Ze hadden ook allerlei versiersels voor op de taart en verhuren (en verkopen) ook bakblikken.
Kleurstof hebben ze in hele kleine flesjes (vloeibaar) en uit tubes zoals je die ook in duitsland in de supermarkt kunt kopen.

Ze verkochten ook jam met rum en zo...leuk om een keer gezien te hebben maar voor het echte taartspul moet je bij Inge zijn ;-) (geen aandelen nog  maar als je naar de beurs gaat dan horen we het wel he Inge ???)

Nicole

5

Re: marsepein bij de Molen Zevenaar

Hoi Nicole,

Ik laat het je als eerste weten als we naar de beurs gaan :D:D:D:D

Bedankt voor de complimenten en leuk dat je daar geweest bent. Peronne was er ook al erg enthousiast over, volgende keer ga ik vast met Peronne een keertje heen als ik weer eens bij haar kom langswaaien!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6

Re: marsepein bij de Molen Zevenaar

Hoi Inge,

Bij deze afgesproken!!! ;-)

Groetjes Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl