1

Onderwerp: Help!!! Mijn biscuit lukt niet

Mijn cake is mislukt vanmiddag.
Na 40 min. op 160 graden in de oven geweest te zijn was ie alles behalve gaar. Dus nog maar verlengt met 25 minuten 180 graden. Ook toen nog geen verandering. Uiteindelijk 230 graden tot hij wat "bruinig" begon te zien, maar nu is ie echt alles behalve luchtig.

Heb mix van Funcakes voor biscuit gebruikt!

2

Re: Help!!! Mijn biscuit lukt niet

Hmm vreemd....ik bak op 150 graden 35 minuten en dan nog 5 op 175 en bij mij was ie toen goed.
Waarom denk je trouwens dat ie nog niet gaar was? Want biscuit blijf altijd wel vrij licht van kleur het word niet echt bruin...meer goudachtig.

3

Had bakpapier langs de rand gedaan ivm rijzen. Toen ik dit verwijderde merkte ik dat ie nog niet gaar was.

4

maar wat zag je dan?
was het beslag nog steeds plakkerig dan?
vaak als je bakpapier gebruikt komt er niet echt een korstje aan de zijkant omdat het zo vastgeplakt zit.
dus dan zie je gewoon de wittige cake.

ik gebruik sindskort ook mix van funcakes.. ik ben er niet tevreden over.. doe alles volgens het pak...

ik ga terug naar Bakels.. :Y

6

Misschien moet je eens een oven thermometer in de oven proberen.
Dit geeft toch wel meer zekerheid.

7

ik bak altijd 35 minuten op 175 graden en dat gaat perfect, en altijd met mix van funcakes. Ik zou ook even testen met een oventhermometer, want dit is wel erg lang...

Groetjes, Conny

8

hij had na die 40 minuten al klaar moeten zijn ongeveer. dus of je oven klopt niet of er gaat iets anders niet goed.

9

Bedankt voor jullie reacties.

Een nieuwe ronde nieuwe kans! Er zit een nieuwe taart in de oven!!!

10

Ik ben erg benieuwd of deze goed gelukt is.
Ik gebruik ook Funcakes biscuitmix en vind het geweldig spul.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

11

Nou die van gister is dus ook weer mislukt. Werd maar niet gaar van binnen!
1e 10 minuten op 140 graden, 2e 10 op 150 en de laatste 10 op 170.
Toen ik hem had laten afkoelen in dichte oven en hem daarna eruit haalde was hij van binnen niet gaar. Dus de baktijd verlengt maar zonder succes!!!!

12

Volgens mij is de temperatuur van je oven niet goed.Wat de dames voor mij ook al hebben gezegd.
Dat ie nog niet gaar is heeft niets met funcakes te maken.
Hoe groot is je bakvorm?

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

13

Volgens veel recepten die ik lees gaat een biscuit ongeveer 40 minuten in de oven. Nou die van mij (25 cm) is pas precies goed na 55 min bakken op 150 gr hetelucht. Een 20 cm gaat er iets korter in en de 30 cm langer natuurlijk  ;) . Op lopend bak ik nooit, veel te veel gedoe. Je kunt beter een lagere temp aanhouden en dan wat langer bakken. Mijn biscuits mislukken nooit (meer), maar dit was in heb begin wel anders. Je moet je oven dus wel leren kennen. Ik zou trouwens ook een oventemp kopen.
En dat het aan FC ligt geloof ik ook niet. Die gebruik ik altijd  :Y .
En idd....biscuit hoeft niet (juist niet) echt gebakken bruin te zijn.

14

Ik gebruik ook gewoon Funcakes mix gaat altijd goed zou het misschien de bakvorm kunnen zijn heb gehoord dat bepaalde bakvormen met bepaalde coatings ook een andere temperatuur nodig hebben weet het anders ook niet

walking on buttercreamclouds .....

15

Vandaag nog maar weer geprobeert! Wil voor de verjaardag van mijn nichtje een meptaartje maken dus het moet van mezelf wel eens lukken!!!

2 x een blanda schaaltje 12 cm gemaakt!!! En volgens mij wel gelukt dit x!! Eerst begonnen met 15 min. 180, toen 15 min 210 en nog eens een tijdje 230!!!

Eerder 2x een vorm van 20 cm geprobeert!

16

toch nog maar je titel iets aangepast: vandaag 3 topics met de omschrijving 'help'  langs zien komen...........nu iets meer inhoud gegeven.  ;)

17

ook pas 2 taartjes gebakken met funcake mix. nee ik ga weer terug naar mijn ouwde vertrouwde!!!!