1

Onderwerp: Welke tools en hoe te gebruiken?

Hallooo,

ik heb even een toolvraagje. Toen ik begon heb ik stadter basispakketje gekocht maar ik wil nu toch met andere materialen gaan werken aangezien ik wil gaan leren om mooie bloemen te maken en te boetseren. Ik heb gekeken naar het basispakketje van Jem en die zou ik dan willen aanvullen met de frill tool (nr 12). Of ik ga voor het PME setje en die heb ik ook op ebay gevonden voor iets van 5 euro maar dat zou toch eigenlijk niet kunnen dat er zoveel prijsverschil in zit?

Daarbij heb ik sowieso niet echt een idee waar de tools officieel voor dienen ook al gebruik ik ze wel. Maar ik heb helemaaal geen idee wat ik met de shell tool en cone tool moet doen. Is er ergens een soort van handleiding voor de tools te vinden of zit dit bij de pakketjes? Of is het gewoon van kijk maar wat je zelf fijn vind om ermee te doen?

Alvast bedankt voor de hulp  :)

2

Re: Welke tools en hoe te gebruiken?

Die van 'PME' voor die prijs zijn hoogstwaarschijnlijk look-a-likes uit Azië. Dus niet de echte PME.

Als je hier in de webshop kijkt voor de verschillende tools, dan staat er een korte omschrijving bij waarvoor je ze gebruiken kunt. En hier links in de kolom onder FAQ kun je ook diverse benamingen met uitleg terugvinden onder 'wat betekent'
http://www.deleukstetaarten.nl/faq

3

Weet niet of ze voor bloemen ook heel handig zijn, maar ik heb nog niet zo heel lang geleden de pme miniature set gekocht
http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … -1750.html
die zou ik echt niet meer willen missen!

4

Ik werk ook altijd met de miniatuurset van PME, maar gebruik daar standaard maar 3 tooltjes van..... 
De rest is (voor mij) vulling van het setje  :s

Maar ik zou niet zonder deze 3 tooltjes kunnen!!
(Ik doe alleen maar boetseren, dus misschien dat de grote set andere doelstellingen heeft, dan waar ik de miniatuurset voor gebruik!) ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

Bedankt voor de tips, ben sowieso al veel wijzer geworden door het faq  :9 ook niet zo slim om daar niet even te spieken. Ik dacht dat de miniatuurset misschien een voorstapje was van de grote set en had zelf het idee dat ik dan beter de gewone set kon pakken. Annelies welke 3 tools zijn het die voor jou onmisbaar zijn?

6 Laatst bewerkt door Annelies (16-10-2011 00:59)

:o Ik weet niet eens hoe ze heten, dus geef ik er maar een draai aan....

*Grote boltool met aan de andere kant een piepklein bolletje (ik gebruik beide kanten)
*Het mesje (dat ik veel gebruik) met aan de andere kant een schelpmodelletje (dat ik nooit gebruik)
* Een tooltje met aan de ene kant een soort van kromme haak en aan de andere kant een beetje kromme lepel (gebruik ik erg veel aan beide kanten.)

Hoop dat je er iets aan hebt! ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

7

ik heb ook het mini PME setje en ben er dol op. De 3 van Annelies zijn hier ook favoriet, maar zo langzaam aan merk ik dat ik steeds meer tooltjes ga pakken uit dat setje. En of ik ze gebruik waar ze voor bedoeld zijn, geen idee. Ik pak wat ik denk dat handig is voor wat ik wil doen :+

Maar ik kan ook echt niet zonder mijn flute-vein tool. Die misbruik ik volgens mij ook op vele manieren want daar doe ik echt heel veel mee. Het maken van lijnen, het op zijn plaats schuiven van kleine dingen, het wegwerken van rafels, het even aandrukken van dingen en vast nog wel meer dingen :Y

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Dan denk ik dat ik misschien toch voor het mini pme setje ga en anders voor de jem set. Even kijken of ze het bij de bakwinkel hebben, altijd fijner om iets even in je handen te hebben. Bedankt voor het advies!