1

Onderwerp: bakvorm 15 cm?

Hoeveel mix,eieren en water moet je gebruiken voor een bakvorm van 15 cm?
Hoelang moet deze in de oven?

groetjes,Natasja.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

2

Re: bakvorm 15 cm?

Voor al uw meet-, weeg- en bakvraagjes: www.felicitaartjes.nl.
15 cm staat er niet bij, maar 2 eitjes is denk ik net wat weinig, ik zou denk ik gaan voor 2 taartjes van 15 cm met 5 eitjes. Die kun je best na elkaar bakken, dus na de eerste, na even afkoelen de vorm verwijderen, even schoonmaken en dan voor de 2e keer vullen. Heb je meteen een biscuitje in voorraad in de vriezer, altijd makkelijk!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Als ik mijn 16 cm bakvorm vul gebruik ik daar 2 eieren-mix voor, dat is zat. Ik heb het idee dat dat ook hoger komt als normaal omdat het niet zo'n grote is.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Ik hou altijd 2 eitjes aan voor 15 cm. Lekker hoog kapsel.

groetjes monica.
mijn album

5

Ik maak meestal m'n gewone deeg en heb dan 'n 15 en 10 cm taartje en het kleintje gaat dan de vriezer in.......

6

kun je je beslag bewaren tot je 1e kapsel klaar is, dan de 2e weer erin doen, want ik lees soms dat je het beslag meteen in de oven moet stoppen en niet kunt wachten omdat je beslag anders niet meer goed is. maar twee kapsels bakken niet goed samen bij mij.

7

Hier 1 ei voor 14 cm en 2 voor 18cm...... (mix van de webshop) Ik denk dat 2 de pan uitrijst bij 15 cm. Maar je kan inderdaad het restant nog in een andere vorm bakken.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.