1

Onderwerp: slagroom vulling buiten de koelkast

hai allemaal,

Ik weet dat een slagroom vulling in de koelkast moet.

Ik heb alleen een marsepeinen taart gemaakt met oa een slagroom vulling, deze wil ik natuurlijk t liefst op kamertemperatuur serveren aangezien de marsepein dan wat minder hard is.

Hoelang kan zo een vulling ongeveer buiten de koelkast?

Een normale taart met bc creme etc laat ik meestal een uurtje van te voren op kamertemp komen.

Alvast bedankt voor t meedenken

2

Re: slagroom vulling buiten de koelkast

marsepein wordt toch niet zo hard in de koeling? fondant wel..
ik zou geen risico nemen en gewoon vanuit de koelkast serveren.

3

Ik vind marsepein ook niet lekker wanneer deze niet op kamertemperatuur is. Hij wordt wel hard in de koelkast, vind ik. Ik zou de taart een half uur van tevoren uit de koelkast halen. Ligt er ook aan hoe warm het is in huis (zomer of verwarming aan?). Een taart met bc haal ik trouwens 's morgen al uit de koelkast, een paar uur voordat de gasten komen. Daarom gebruik ik ook meestal bc (mix) en voor 3D taarten adviseer ik dit ook altijd  :Y

Hoi,

Een slagroomvulling in een taart van marsepein kun je best een half uurtje van te voren uit de koelkast halen hoor. Het is wel afhankelijk van het weer. Als het heel heet weer is zou ik het wat korter van te voren uit de koelkast halen en na gebruik weer terug zetten in de koelkast.
Als je een taart maakt met alleen botercrème kun je je taart buiten de koelkast bewaren. Niet in de buurt van een warmtebron zetten. Dus dat klopt wat je zegt.