Onderwerp: [HOW TO] afgehakte vingers halloween
Stap 1 : Wat hebben we nodig ? marsepein , fondant , rode voeding's kleurstof , mesje , sate prikker en lang nekken of gewoon witte chocolade van verkade
Stap 2 : kleur de fondant rood, ik gebruik fondant en marsepein voor de vingers omdat marsepein iets meer "bite"heeft gebruik ik dat voor de buitenkant en fondant voor de binnekant dit is namelijk zacht spul.
Stap 3 : pak de langnekken uit en breek ze in stukjes , bepaal zelf de grote. als je witte chocolade gebruikt snij een reep in kleine stukjes zo dat je een soort botjes krijgt.
Stap 4 : rol de rode fondant om het langnek koekje
Stap 5 : vouw hem aan alle kanten dicht
Stap 6 : doe daarna hetzelfde alleen met blanke marsepein en rol hem een beetje recht tussen je handen
Stap 7 : Snij er de nagel in , dus met een mesje de vorm van een nagel er in en duw het mesje onder het nagel randje en druk hem met je vinger wat aan zo steekt de nagel wat uit.
Stap 8 : zo ziet het er dan uit
Stap 8 : duw met je mesje wat vinger plooitjes in de vinger , denk aan de knokkel en de randjes net boven je knokkel dit geeft een goed effect.
Stap 9 : snij evt. met je mesje een snee in de vinger en duw het mesje wat naar links en rechts zo word het rode/roze goed zichtbaar in de vinger.
Stap 10 : zo ziet het er nu uit.
Stap 11 : nu gaan we kleuren , we nemen citroensap of alcohol , voedings kleurstof en een kwastje een borrelglaasje en een sate prikker.
Stap 12 : doe een klein beetje citroen sap in het borrel glaasje en doe daar wat kleurstof bij.
Stap 13 : verf nu de nagel met de gekleurde citroensap , ook de onderkant van de afgesnede vinger even inkleuren voor een smerig beeld. en evt. de snee die je heb gemaakt even inkleuren met het kunstbloed
en tadaa nu is hij helemaal af!
ik heb ze moeten maken voor een horror feest voor volwassene en ze vonden het geweldig maar vooral erg goor uitzien , en toch zijn ze allemaal opgegaan en zijn de volgende vingers alweer besteld.
hoop dat hij duidelijk is en jullie er wat aan hebben.