1 Laatst bewerkt door Taartje (17-12-2007 21:05)

Onderwerp: poedersuiker toevoegen bij botercreme

Nu wil ik dat toch eens weten, als  ik de botercreme maak ( dus roomboter, poedersuiker en wat melk ) en ik kom op het punt waarbij de poedersuiker erbij moet, word het eigenlijk 1 grote stofwolk in de keuken, omdat je gewoon moet blijven mixen.
Heeft iedereen dat of is er ook een andere manier voor??

2

Re: poedersuiker toevoegen bij botercreme

Eerst even heel langzaam mixen tot de poedersuiker een beetje is opgenomen en dan weer lekker hard.

Als je een handmixer gebruikt kun je ook een kom met een spatrand gebruiken, scheelt alvast een stuk. Sommige keukenmachines hebben ook zo'n rand.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Oh dan ken ik niet zo'n spatrand, ik loop nu altijd heel ongelukkig mijn hand over die bak heen te schuiven om het een beetje tegen te houden ( wat nooit lukt haha )

Die tip van het eerst langzaam mixen ga ik de volgende keer zeker gebruiken, want ik werd er een beetje knetter van om telkens die hele keuken weer te lopen boenen na mijn botercreme recept.

4 Laatst bewerkt door Franky (17-12-2007 21:32)

Ha ha ik ken het probleem! Doe dus nu de poedersuiker bij de boter en mix dan (eerst langzaam) verder.

groetjes Francisca

5

Ik gebruik tegenwoordig de deeghaken i.p.v. de gardes en dat scheelt ook al heel veel. Tupperware heeft 'n mixkom met spatdeksel, maar ik vind dat niet echt handig.

6

wat ik doe is eerst de poedersuiker ietsje inwerken met een spatel of zo, dan verder mixen, zodat de suiker niet meer ophoog komt.