1

Onderwerp: vallende cake pops

Hallo,

Gister voor het eerst cake pops gemaakt. Alles ging goed, ook bleven de pops op het stokje zitten toen ze door de choco gingen. Eerst had ik de stokjes door de choco gehaald voor ze in de pops gingen.
Echter na een uurtje toen ze klaar waren vielen ze van het stokje. Ze zakte er niet doorheen maar vielen er 'opzij' vanaf.

Hoe kan dit. Moeten de cake pops in de koelkast bewaard worden want de pops die nog heel waren heb ik snel in de koelkast gezet en die zijn nog heel, zelfs nu een dag laten.

Alle hulp is welkom.

2

Re: vallende cake pops

Je staat hier verkeerd, maar ik heb je al even gemeld.

3

Sorry, gewoon helemaal niet opgelet, was te veel met mijn "probleem" bezig. Dankje voor het melden want ik weet niet hoe ik hem zou moeten overzetten.

4

Had je de deegballetjes in de koeling of vriezer gehad?
Ik maak/draai eerst de balletjes, dip de stokjes in de choco en prik ze in de balletjes. Met balletjes en al zet ik ze in de vriezer. Dan haal ik ze uit de vriezer en gaan ze meteen door de gesmolten choco of candymelts. Daarna laat ik ze in een stuk piepschuim geprikt rusten, zodat het condenslaagje dat ontstaat mooi opdroogt. Dat geeft hier het mooiste/strakste en duurzaamste resultaat.

5

Hoi,
dankje voor je reactie. Zoals jij het beschrijft heb ik het ook gedaan en tot zover gaat het ook goed. Een uurtje nadat ze klaar zijn breken ze af. Ze zakken niet door het stokje maar breken/vallen  opzij eraf. Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.

6

Caroline726 schreef:

Sorry, gewoon helemaal niet opgelet, was te veel met mijn "probleem" bezig. Dankje voor het melden want ik weet niet hoe ik hem zou moeten overzetten.

Overzetten kun je ook niet zelf. De sticky lezen voordat je een topic opent wel  ;) Daar staat dat dit een show-rubriek is, dus dit topic hoort niet in de rubriek klein&fijn thuis. [MOVE] -> taartdecoratie algemeen.

7

Zijn ze te vochtig?

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

8

Ik heb hetzelfde probleem dus lees even mee. Ook alles precies zo gedaan als beschreven