1

Onderwerp: Iemand ervaring met candida dieet?

Ik heb in mijn kennissenkring iemand die een candida infectie heeft in de darmen. Ze moet nu een zgn candida dieet volgen, o.a. suikervrij.
Nu wil ik toch graag een taartje of cupcake voor haar maken, maar ze mag ook geen schimmels, dus bijvoorbeeld honing (wat ik in veel recepten tegen kom) mag ook niet.
Ik heb dus al gezocht, maar kom toch veel tegen met zoetstoffen of honing, dus heeft iemand ervaring met deze infectie en weet hier wat op?

2

Re: Iemand ervaring met candida dieet?

Mmm, wel ervaring met het dieet. Maar ik mocht wel stropen. Dus ahornsiroop, maismoutstroop of iets dergelijks.

Als zij dat ook mag (zou ik even navragen want niet alle dieten zijn altijd hetzelfde :/ ) dan kan je de stroop vervangen door stroop. Ik zelf bakte heel veel met ahornsiroop, maar dan moet je even goed opletten want dat is veel dunner dan honing. Maismoutstroop is wel van dezelfde dikte.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ottolien schreef:

Mmm, wel ervaring met het dieet. Maar ik mocht wel stropen. Dus ahornsiroop, maismoutstroop of iets dergelijks.

Als zij dat ook mag (zou ik even navragen want niet alle dieten zijn altijd hetzelfde :/ ) dan kan je de stroop vervangen door stroop. Ik zelf bakte heel veel met ahornsiroop, maar dan moet je even goed opletten want dat is veel dunner dan honing. Maismoutstroop is wel van dezelfde dikte.

Suiker vervangen door stroop bedoel je zeker  ;)  Ik zal het eens navragen en eens zoeken op recepten met ahornsiroop.

4 Laatst bewerkt door Ottolien (11-10-2011 20:07)

fruitcake schreef:
Ottolien schreef:

Suiker vervangen door stroop bedoel je zeker  ;)  Ik zal het eens navragen en eens zoeken op recepten met ahornsiroop.

:+ Nee, ik bedoelde de honing uit jouw eerste berichtje :+

Overigens moet je niet zomaar bakken met zoetstoffen. Deze zijn bijna allemaal niet gschikt om met een hoge temperatuur te verwerken. En mijn ervaringen met degene die wel geschik zijn zijn echt vies (maar nou heb ik het wel over een fiks aantal jaren geleden O-) )

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Bij een streng candida-dieet mag bloem e.d. ook niet. Pas als de het ergste achter de rug is kan het dieet weer een heel klein beetje makkelijker worden. Heel voorzichtig zijn dus en eerst maar even vragen wat wel mag. Als het goed is heeft zij zelf wel een lijst met wat wel en niet mag.

If life gives you lemons, make lemoncurd.