Onderwerp: Cupcakes decoreren: hoeveel nodig?
Begin volgend jaar gaan vrienden van ons trouwen en zij hebben mij gevraagd voor hun bruidstaart. De bedoeling is een bescheiden taart met daarbij 60-80 cupcakes. Nou maak ik wel eens een taart in opdracht maar cupcakes heb ik nog niet op bestelling gedaan.
Nu ik aan het berekenen ben wat ik globaal aan inkoop kwijt zal zijn heb ik een paar vragen. Let op ik vraag NIET wat een cupcake moet gaan kosten, dat bedenk ik uiteindelijk zelf wel.
Mijn vragen:
1) Ik ga er vanuit dat op de cc een schildje met klein roosje of platte decoratie moet komen. Hoeveel gram marsepein/fondant heb je daarvoor gemiddeld nodig?
2) Het schildje zal moeten plakken. Aangezien bc 1:1 mij niet zo lekker lijkt daarvoor denk ik dat meringue bc (1:2:3 dus) lekkerder is. Het recept hier op de site is voor een taart van 25cm. Hoeveel cc's kun je daarmee (gemiddeld) doen? Dus geen mega toef maar een smakelijke plaklaag.
Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden. Alvast bedankt voor het meedenken!
PS Ik heb mijn topic hier gepost omdat mijn vragen vooral met decoreren van doen hebben en alleen de aanleiding Bakken voor Anderen is. Ik hoop dat ie hier goed staat.