1 Laatst bewerkt door miss shy (10-10-2011 06:58)

Onderwerp: Wanneer beginnen? En eventueel nog invriezen?

Op zondag 23 oktober wordt er een klein meisje 1 jaar en ze hebben mij gevraagd een taart te maken. De taart wordt zaterdag 22 okt. afgehaald. Het moet een stapeltaart worden met 2 flinke lagen (25 cm + 22 cm) en nog een kroontje erop. Maar nu even over de 2 lagen... wanneer moet ik beginnen??? Ik dacht er eerst aan om donderdag te beginnen met bakken (en daarna vullen, afsmeren) maar ja... de taart is pas voor zondag he... Misschien al eerder beginnen en invriezen? En vries je hem dan in als in biscuit, gevuld, afgesmeerd en zonder fondant erover invriezen of met?

Oh ja... de taart wordt gevuld met banketbakkersroom en kersenjam/kersenvlaaivulling.

Hoop dat jullie me kunnen helpen. Tis de 1e keer dat ik zo'n grote taart moet maken....

2

Re: Wanneer beginnen? En eventueel nog invriezen?

vrijdag de taarten bakken, in een pedaalemmerzak doen en een nachtje in de vriezer. zaterdagochtend eruit halen, vullen en bekleden.
decoraties kun je nu al mee beginnen natuurlijk, dat is vaak het meeste werk. dan hoef je die er zaterdag alleen maar op te plakken.
als ie tenminste zaterdagavond gehaald wordt.
anders alles 1 dag naar voren halen.

3

Re: Wanneer beginnen? En eventueel nog invriezen?

Vrijdag bakken/vullen/afsmeren, zaterdag bekleden en decoreren.
Kan ie zondagochtend opgehaald worden.. zo is mijn planning normaal..

Je weet dat een stapeltaart het mooiste is als je minstens 5 cm verschil houdt tussen de 2 lagen?