1

Onderwerp: bruidstaart voor kinderen

Hallo allemaal,

Bij mijn dochter op school trouwt binnenkort een lerares.
De kindjes (kleuters) zijn nu druk bezig met het thema trouwen. Nu lijkt het me zo leuk om een heuse bruidstaart voor de hummeltjes te maken.
Ik zit nu alleen een beetje in mijn maag  :lol: met de grootte van de taart. Het hoeven natuurlijk geen 'volwaardige' stukken te zijn, want dat krijgen ze nooit op.
Ik zat te denken aan een stapel van 28/20/12 (of 16). Het gaat om 48 kleuters en een stuk of 4-6 leerkrachten. Zou ik dan genoeg hebben?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes...

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

2

Re: bruidstaart voor kinderen

Ik weet niet op je het schema al kent (zie hieronder), die geeft aan dat die voor ong 34 personen is (met 16 cm -> +/- 38p.). Het lijkt me misschien een beetje aan de krappe kant. Misschien een idee om een combi te maken van een aansnij taartje en bruidscupcakes erbij? Dan hebben de kinderen ieders een cupcake (eventueel een mini) en de leerkrachten een taartje.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=101284

3

Hoi,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb die schema's ook bekeken, maar dan ga je natuurlijk wel uit van een stuk taart voor een volwassene. En dat lijkt me veel te veel voor de kleutertjes.
Vandaar ook mijn vraag.
CC erbij vind ik niet zo leuk, ik denk dat de kids graag allemaal taart willen...
Ik zou nog 28/24/20 kunnen doen, maar liggen ze dan niet te dicht op elkaar?
Ik wil de versiering wel heel simpel houden, dus ik heb de bovenranden niet echt nodig zeg maar.

groetjes!

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

4 Laatst bewerkt door Sytske_ (10-10-2011 16:03)

Stel je wil de stukjes voor de kleuters half zo groot maken als een  volwassen stukje. Lijkt me voor een extraatje op school prima eigenlijk...
Dan heb je dus voor 48*0.5 +4/6 = 28/30 personen taart nodig In dat geval je eerste idee voldoende.

Maar in dat geval is het misschien wel handig dat je zelf snijd danwel de persoon die snijd goed uitleg geeft over wel formaat stukje je rekening hebt gehouden. Het is natuurlijk wel zonde als je halverwege het snijden erachter komt dat er te weinig is.