1

Onderwerp: Twee boltaartjes met gespoten bloemen

Weer flink geoefend met bloemen spuiten, maar de icing wil niet wat ik wil  :s Begin te vermoeden dat het aan m´n eieren ligt.

Maar goed, ook met minder gelukte icing kun je een geinig taartje in elkaar zetten.
Witte chocolade mud cake, gevuld met slagroom-mascarponecreme met stukjes twix, afgesmeerd met witte chocolade ganache en dan de bloemetjes er op :)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YIRSSHCN-D.jpg

en van wat dichterbij:
taartje 1:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IDTFTGWQ-D.jpg
taartje 2:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AGCYE3HM-D.jpg

Droom niet over het leven, leef je droom!
Petra

Re: Twee boltaartjes met gespoten bloemen

Wow mooi zeg! Vind icing maar lastig ;)

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

Super gaaf! Vind het altijd zo knap als iemand dit goed kan. Ik oefen me suf maar heb tot op heden geen taartwaardige exemplaren kunnen produceren........ooit zal het wel eens goed komen met me, myself and my icing.

Groetjes Petra

4

Dank jullie dames. Ik ga op zoek naar meringue poeder, dan zou het goed moeten gaan. Mijn lerares heeft ooit verteld dat de beste kwaliteit, hetgene is van legbatterij kippen (helaas) en mijn eieren zijn inderdaad van kippen met wat meer bewegingsvrijheid. Dat zou het probleem kunnen zijn.
Icing is inderdaad lastig, maar ik vind het zo´n leuk product, dat ik er graag mee verder wil.

Ben dol op colorflow en figure piping en daar heb je toch echt icing voor nodig  ;)

@taartjejansen: gewoon blijven oefenen hoor, het gaat zeker een keer lukken. En als je eens tijd hebt, moet je bij Marta Regtering van het ACDS langsgaan, die kan je op dat gebied alle kneepjes bijbrengen.
(ik hoop trouwens dat het niet erg is, dat ik reclame maak voor m´n favoriete lerares, zoals jullie kunnen begrijpen, heb ik daar verder niets van, de afstand van 1.000 km is te groot, hihi)

Petra

5

Wow, mooie taartjes :D .
Icing wil bij mij ook niet helemaal lukken. Laatst wilde ik een taart met ganache maken, maar dit was niet zo goed gelukt, ziet er bij jou mooi uit, hoe heb je het gedaan?

Taarten maken is als kunst. Kunst is taarten maken.

6

Hi Sillie,

Ik heb het ganache recept uit het boek Planet Cake gebruikt.
Ik gebruik op 200 g melk/pure chocolade 100 ml slagroom en op 200 g witte chocolade 70 ml slagroom.

Chocolade grof raspen, in een schaaltje, slagroom erbij en een half minuutje in de magnetron. Doorroeren, een nachtje koel laten staan ( in de koelkast wordt het daarbij weer knalhard, een koele kelder is handiger). De volgende dag weer even kort in de magnetron zacht maken en uitsmeren. Wel zorgen dat je het niet te vloeibaar laat worden, dan kun je weer wachten.
Laagje er op smeren, laten drogen, met een hete spatel glad strijken, vervolgens laten drogen. Dan nog een dun laagje erop, drogen en weer met de hete spatel gladstrijken. Klaar!

Petra

7

Zucht, dit is mooi. Mijn schoonmoeder wil een taart met bloemen, maar dit...
niet 1 stapje, maar een hele wandeling teveel :P
Zal iets simpeler worden denk ik...

8

Heey dirndl, bedankt voor de uitleg.

Mijn ganache had ik niet nog een keer opgewarmd voor het bedekken, dat zal de fout denk ik wel zijn geweest. ik wilde hem namelijk eerst gieten, maar t liep niet echt lekker :)

Ik ga het zeker binnenkort nog een keer uitproberen ^^

Taarten maken is als kunst. Kunst is taarten maken.

9

Je roosjes zijn mooi geworden, dat is mij nog niet gelukt.

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!

10

wauw wat knap..die bloemen zijn super pff moet een hoop werk zijn geweest

11

Dank dames.
Eerlijk gezegd zijn de bloemen helemaal niet zo super, m´n icing liep namelijk helemaal weg. Heel raar, want in de kom was het superstijf. Maar goed, geef nooit op, de aanhouder wint enzo :)

Ik ben zelf wel erg blij over hoe vrolijk het geheel er uitziet. Dat was vooral de bedoeling en dat is gelukt.
Ga nu maar eens kijken of er een leverancier in Oostenrijk of Duitsland is, die me aan merenguepoeder kan helpen. Dan ben ik tenminste niet meer zo afhankelijk van eieren.

Het bloemen spuiten vind ik op zich niet eens zo ontzettend veel werk (maar dat komt misschien ook omdat ik dat juist zo leuk vind om te doen  :) ), maar wel het heel voor- en natraject.
Icing maken, op kleur maken, op kleur laten komen (dan is het wachten irritant), maar vooral het continue schoonmaken, schoonmaken, schoonmaken. En daar heb ik nu juist zo´n hekel aan  :(

Op youtube vind je heel veel voorbeelden van hoe je bloemen moet spuiten, dus gewoon een keer proberen, het is echt heel leuk om te doen  :Y

Petra

12

het ziet er idd heel leuk uit!!dat zou me nooit lukken....was het maar waar :(

13

Ik vind hem toch wel erg leuk! :)