1

Onderwerp: kapsel plakt aan karton

hai allemaal,

Misschien dat jullie me kunnen helpen.. ik weet nl niet wat ik verkeerd doe.

Mijn kapsels plakken aan t kartonnetje ( t vetvrije) vast. Ik bak in een gas oven.. standje 4/5. Na een half uur prik ik ff en vaak moet hij dan nog ff. Als hij gaar is.. ( de coctailprikker komt er schoon uit) laat ik hem even staan in de open oven en haal hem er dan uit. De bovenkant van mijn kapsels lijken altijd wel een krokant korstje te hebben.. maar wel erg licht ( dus niet verbrand)

En dan gaat het fout... als ik hem op een taart rooster zet.. wat ik er speeciaal voor kocht ( vorige tip van iemand) dan zakt hij *in* het rooster en krijg ik hem er niet meer af.
Ik keer hem dus nu maar meteen op een kartonnetje om en weet dat er dan een dun plakkerig laagje achterblijft op het kartonnetje.

T voordeel is dat hij absoluut niet van mijn kartonnetje afschuift  :D t nadeel is dat het volgens mij niet hoort.

Ik stort de taart meteen als hij uit de oven komt.

wat doe ik fout???

Alvast bedankt voor t meedenken

Re: kapsel plakt aan karton

Ik heb het ook. Volgens mij komt het doordat je mn direct stort op het karton. De warmte kan dan niet weg waardoor de taart aan je karton vast plakt.
Ik vind het geen probleem en wel handig. Zodra je taart op je karton staat hoeft deze er toch niet meer vanaf.

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

3

ik stort hem meteen omdat ik meerdere keren had gelezen dat je hem meteen moet storten..

Ik heb er inderdaad niet veel last van en merk er weinig van muv als je hem aansnijdt je een plakkerig laagje overhoudt op je karton.

Maar goed..als t vaker voorkomt zal ik er dus niet zo moeilijk om moeten doen

thanx voor de reactie :)

4

Hallo mijn tip is hem direct te storten op een dikke handdoek, met daar overheen een ouderwetse katoenen luier /theedoek daar laat ik hem op afkoelen, en daarna is hij weer verplaatsbaar, plakt niet.
Groetjes Yvonne

5

ik heb op het rooster een bakpapier liggen.

6

Ik heb dat ook. Of hij nou vers is of uit de vriezer komt dat plaklaagje heb ik zo goed als altijd. Zie er niet echt een probleem in want hij blijft idd lekker liggen.  :P 
Je zou het laagje er af kunnen halen voordat je je biscuit op het karton legt als je niet wilt dat ie plakt.  :)

7

kijk..dit is redelijk geruststellend..als meerderen het hebben.

t bakpapier is wel een goede en makkelijke tip btw

bij een handdoek zou ik toch bang zijn voor pluisjes of zo. Ik denk dat ik t van de taart laat afhangen wat ik er mee doe.. als ik hem ga stapelen.. dan is zo een kleeflaag wel handig :)

bedankt :)

8

heb ik ook hetzelfde probleem, ik heb het daarna geprobreerd op een stuk doorzichtig folie papier.(inpak folie) waarmee je  je plankje mee inpakt.

9

Ik stort kapsels op bakpapier en na vijf minuten draai ik ze om.
Dan kan dat plakkerige laagje goed uitdampen.

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

10

dank jullie wel voor de tips :)

11

Miss Pebble schreef:

Ik stort kapsels op bakpapier en na vijf minuten draai ik ze om.
Dan kan dat plakkerige laagje goed uitdampen.

zo doe ik het ook. Werkt super ( mits ik ze niet vergeet om te draaien  O-) )

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

12

Op vetvrij papier met suiker, vind a4tjes nog beter werken dan bakpapier..