1

Onderwerp: Rolmat fondant ??

Even een vraagje... op youtube zie ik wel eens filmpjes van taartendecoratie en dan zie je dat ze het fondant uitrollen op een dunne mat en dan vervolgens de uitgerolde fondant incl. mat op de taart leggen. Zodra het dan goed erop ligt trekken ze voorzichtig de mat eraf.
Lijkt me enorm handig. Iemand hier ervaring mee en tevreden erover? en weet je hoe zoiets heet? Ik had al gezocht en kwam uit bij de wilton roll & cut mat maar ik weet niet of dit hetzelfde is?

Ik ga morgen naar de beurs en misschien zie ik het daar wel maar is wel handig als ik de naam weet....

Groetjes en alvast bedankt!

Re: Rolmat fondant ??

Hoi,

Je kunt er ook prima tafelzeil voor gebruiken. Ik weet niet hoe de mat heet, maar ik weet wel wat je bedoeld.

een bureaulegger van de IKEA wordt door veel (waaronder door mij) gebruikt. Ben er erg tevreden over. Ik zal 'm even opzoeken...

4

Voila.....

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ … pr%C3%B6js

de pröjs heet 'ie; een grote transparante 'mat'. Stukje zeil is ook handig en iets flexibeler..

6

Yep, ik heb een tafelzeil, rol ik het ook op uit, tussen 2 stukken, word het mooi glad!

MjammieMarjo schreef:

een bureaulegger van de IKEA wordt door veel (waaronder door mij) gebruikt. Ben er erg tevreden over. Ik zal 'm even opzoeken...

Hoi,

Ik gebruik ook het IKEA bureablad met daar bovenop dan het tafelzeil.
Onder het bureaublad ligt dan zo'n matje zodat de boel niet verschuift. Zo'n matje is uitwasbaar en verkrijgbaar bij bijv. Blokker.

8

Hoi,

de mat op dat filmpje is van sweetwise. En is alleen in Amerika te bestellen en daar heel goedkoop maar als je hem hier heen wilt halen wordt het duur. Maar idd een tafelzeil bij de gamma of karwei of waar dan ook halen en daar kan je ook heel gelukkig van worden.Ik heb ook de Ikea bureaulegger, maar als de taart groter is dan 25cm heb ik niet genoeg ruimte om uit te rollen en vind ik het tafelzeil handiger.

Succes

9

Bedankt allemaal! Ik ga van de week wel even naar de markt voor tafelzeil want Ikea is beetje ver weg...

10

miss shy schreef:

Bedankt allemaal! Ik ga van de week wel even naar de markt voor tafelzeil want Ikea is beetje ver weg...

Ikea kunnen we combineren met de Makro eventueel :Y
Enne..als dat zeil je bevalt, ga ik het mss ook wel doen!

Lfs Jose