1

Onderwerp: Klas gaat freubelen, hoeveel marsepein/fondant per kind?

Tja, de titel zegt het al. Erg gezellig om met een grotere groep te gaan freubelen, maar de hoeveelheid te bestellen marsepein/fondant, ik wil niet te weinig hebben, maar teveel is ook weer zonde.
Heeft een van jullie een idee wat een goede hoeveelheid zou zijn om per kind per cupcake (of per 4) te bestellen?
Behalve de bekleedcirkel en wat frutsels, af en toe een boetsersel, dacht ik aan ongeveer 40 gram per cupcake.  Kinderen gebruiken wel meer dan een cirkel en een bloementje.

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

2 Laatst bewerkt door SweetTooth (06-10-2011 21:40)

Re: Klas gaat freubelen, hoeveel marsepein/fondant per kind?

Tja, om welke leeftijd gaat het? Oudere kinderen kun je waarschijnlijk nog wel duidelijk maken, dat "meer" niet noodzakelijkerwijs ook "mooier" is, maar kleintjes zullen doorgaan tot alles op is. Tenminste dat ervaar ik met mijn kinderen van 4 en 6.
Bij die van 6 begint het nu een beetje te komen, dat ie ook echt kritisch naar het resultaat kijkt en niet alleen er zoveel mogelijk oplaadt  :lol:  :lol:  :lol:

Maar bedenk gewoon wat je zelf gebruikt voor cupcakes ( :o ik weet het niet, want ik maak zelf maar zelden cupcakes) en doe dan een beetje meer.
En wat niet meer op de cupcakes past lusten ze er ook wel los naast hoor  ;)   :lol:  :lol:

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Ik neem 150 gram voor 4 cc's en daar komen ze altijd mee uit.
De ene keer blijft er veel over, de andere keer niet.

Bedankt dames!

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

5

Dat was trouwens voor kinderen tussen 4 en 12 jaar (BSO).

6

Op de buurtfeestdag die we hebben gehad gaf ik een 'workshop' cc decoreren. Ook met kleine kinderen. Ik heb toen bolletjes van ongeveer 30 gram gebruikt die ze uitrolde met een in stukken gezaagd pvc buis waar ik eindstukken (voor de pvc-buis) aan gelijmd heb. Dan heb je de goede dikte. Dit is alleen om de cc te bekleden, dus niet nog een bloemetje of zo. Dan komt er nog wat bij.
Mijn ervaring is wel dat ik op een gegeven moment geen overzicht meer had omdat de kinderen stukjes van elkaar pakte omdat de een toevallig een andere kleurtje had dan de ander  :lol: