Onderwerp: Red Velvet Cake breekt in stukken
Gisteren heb ik een red velvet cake gebakken naar een recept van hier op het forum.
Het was een recept voor 25 cupcakes, maar ik heb internet gecheckt en het komt overeen met het recept voor een grotere cake van ong. 25 cm.
Alles ging goed, beslag zag er mooi uit (en proefde lekker), cake rees mooi (geen 7cm, maar dat heb ik nooit met cake, maar toch een 4-5 cm), cake was gaar na ong. 40-45min (wat ik meestal heb met cake)...
So far so good...
Er was een heel klein bergje in het midden, dus ik draai mijn cake om nadat die wat gekoeld had in het bakblik om verder te laten koelen en wat te laten zakken...
Maar na een tijdje ontstond er een scheur in het midden.
Ik heb de cake dan voorzichtig maar weer omgedraaid maar hij is nu door de helft gebroken.
Ik heb dan een tweede gebakken, en die heeft net hetzelfde voor...
De binnenkant ziet er overigens goed uit, niet te nat, niet te droog, vast zoals een cake hoort te zijn...
Ik kan het wel repareren want er moet toch cream cheese frosting tussen en helemaal om en rond... Heb de cakes nu op de goeie manier in de vriezer gestopt en ga ze dan snijden wanneer ze nog niet helemaal ontdooid zijn om te voorkomen dat die nog meer gaat breken.
Maar hoe zou dat nu komen? Ik heb dat nooit met een normale 4/4 cake...
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com