1

Onderwerp: vragen over cakepops

Ik weet niet waar ik mijn vragen moet zetten over dit onderwerp, ik heb maar gekozen voor taartdeco algemeen.

Gisteren voor het eerst een klein proefje gemaakt voor cakepops. Ik denk nu doen want als het leuk en lekker is dan kan ik op de beurs nog het een en ander aanschaffen.
Balletjes maken ging goed, maar had wat ruzie met de chocolade. Deze bleef erg dik en was dus moeilijk dippen hierin. :(
Hij werd ook niet echt hard (buiten de koelkast).
Ik had alleen gewone repen in huis, dus die heb ik gebruikt.

Hier mijn vragen waar ik graag antwoord op heb:

Welke chocolade gebruiken jullie?
Candymelds of ook gewone repen.

Gebruiken jullie altijd lollystokjes of een ander alternatief?

Bewaren jullie de cakepops in de koelkast of erbuiten?

Hoe groot/zwaar is jullie bolletje deeg?

Maken jullie ze van cake of biscuit?

Mochten er nog tips voor mij zijn dan graag, want ik vond het toch wel erg leuk om te maken.

alvast bedankt

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

2

Re: vragen over cakepops

het zou met gewone chocolade moeten lukken,misschien toch een ander merk proberen.

ik bewaar ze wel in de koelkast ivm het smelten van de chocolade

ik weeg de bolletjes niet ,maar maak ze ongeveer ter grote van een 2euro munt(moest een vergelijk bedenken :s )

ik heb ze 1 keer gemaakt van biscuitdeeg en dan een chocolade frosting erdoor,waren heerlijk.
ik heb ze ook eens gemaakt van klein gemaakte(in de keukenmachine)oreo koekjes en daar mon chou door,die waren TE lekker :9 daaroverheen had ik witte chocolade gedaan.

als alternatief voor de lolliestokjes zijn sateprikkers prima,als je van die barbequeprikkers neemt(die zijn wat langer en steviger)heb je een prima stokje.Knip het puntje eraf en maak ze op maat met een snoeischaar.

hoop dat je hier wat aan hebt  :)
succes ermee!

creatief met taart