Onderwerp: Royal Icing bewaren?
Een (beginners)vraagje: hoe bewaar je de icing die je over hebt (zit in het zakje)
Alvast bedankt.
Voor een lekkere taart is altijd wel een gelegenheid (te bedenken).
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Royal Icing bewaren?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Een (beginners)vraagje: hoe bewaar je de icing die je over hebt (zit in het zakje)
Alvast bedankt.
Zakje? Wat voor zakje?
Ik heb altijd geleerd; aangemaakte icing kan je in een goed afsluitbaar bakje in de koelkast bewaren, weet niet meer hoe lang trouwens.
Maar laatst ben ik aan het twijfelen gebracht omdat iemand juist weer zei dat het niet in de koelkast moest.
Ik zou de restjes eigenljk gewoon opmaken aan dropflowers, andere bloemen of vlinders, die kan je heel erg lang bewaren.
Ik had deze vraag ook een keer gesteld en het antwoord was dat het 2 weken afgesloten in de koeling goed blijft...zelf heb ik gemerkt dat m'n icing in een papieren spuitzakje ingepakt in plastic folie in de koeling 1 a 2 dagen spuitbaar blijft...
Je kan icing het beste in een goed afgesloten plastic bakje bewaren. Ik leg altijd een stukje bakpapier op de icing in het bakje, zodat het nog minder snel uitdroogt.
Ik bewaar het nooit in de koelkast. Gewoon in de koelere berging. En dan is het echt zeker 4 weken houdbaar.
Succes ermee!!
In een zakje, bedoelde ik spuitzakje, haha. Ik heb de 3 spuitzakjes in een luchtdichte doos gedaan en in een koelere ruimte gezet.
Bedankt voor de tips.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Royal Icing bewaren?