1

Onderwerp: fondantglazuur op cupcakes : vraagjes

hallo

in HET boek staat dat om de cupcakes met gekleurde fondantglazuur te bedekken, je moet beginnen met de fondant in een kom te doen en het af te dekken met heet water.
gaat de fondant zich dan niet mengen met het water?  je moet daarna het water afgieten, is de fondant dan niet zo vloeibaar dat hij mee wordt afgegoten?

als de fondant dan op de cupcakes is, en je wil er bijvoorbeeld een marsepeinen roosje opzetten, moet je dat snel doen zo lang de fondant nog wat vloeibaar is, of kan je dat achteraf op de gedroogde fondant en moet je het roosje vast maken met water?

het is voor vanavond...

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

Re: fondantglazuur op cupcakes : vraagjes

Ik maak zelf de fondant even warm in de magnetron tot dat het goed vloeibaar is. Dan de cakejes even in de fondant dopen, even een beetje uit laten harden en dan plaats ik de versieringen erop.

Succes.

3

Re: fondantglazuur op cupcakes : vraagjes

Ik gebruik zelf de eiwitglazuur, maar die kun je ook versieren als ie droog is, dus ik neem aan dat het ook kan met de fondantglazuur... Het is eigenlijk net als bij de marsepein en rolfondant. Die zijn ook al "droog". Om het extra goed vast te plakken, gebruik ook vaak het restje in een spuitzak met eiwitglazuur of botercr

4

Re: fondantglazuur op cupcakes : vraagjes

Hoi Eveline,

om duidelijkheid voor mezelf te krijgen het volgende:"jouw" eiwitglazuur, daar bedoel je toch geen royal icing mee? Maar gewoon zoals het beschreven staat in de kookboeken: 100 gram poedersuiker en 1 eiwit?

En als het zo is als ik hierboven beschreef, hoe doe je dat dan met eiwitpoeder. Voeg je gewoon het water en de suiker toe aan het poeder of klop je het poeder en het water eerst op?

Alvast bedankt voor je reactie.

Groetjes, Mandy

Bekijk ook eens mijn website: http://www.detaartenprinses.nl/

5

Re: fondantglazuur op cupcakes : vraagjes

Het recept dat ik gebruik staat op het andere forum.

De volgorde kan je zelf kiezen... Net wat je zelf het prettigst vindt.

En royal icing ís eiwitglazuur: eiwitpoeder, water, poedersuiker en evt. citroenzuur/-sap of een ander smaakje.

Groetjes Evelien