1

Onderwerp: stapelen

Hallo Allemaal

Ben druk met het bedenken hoe ik de bruidstaart voor mijn schoonzusje zal maken.(ze trouwen 11-08-06) Het worden in ieder geval hartvormen drie op elkaar gestapeld. Met gekleide roosjes er om heen. Maar nu komt mijn vraag, hoe kan ik dat het beste stapelen. Ik las in een boek uit de bieb onderste laag 7,5 cm uit da rand stokjes, tweede laag 5 cm uit de rand stokjes en stapelen maar.Moet er niet een plaatje tussen? en van wat voor materiaal?
En kun je zo'n taart stapelen zonder ooit een stapel taart gemaakt te hebben of moet je dat echt eerst uitproberen?
De taarten worden bekleed met witte fondant en de roosjes worden voornamelijk rood een paar witte er tussen misschien.Wat denken jullie daarvan?

Ik reageer niet vaak, maar bij deze ik vind jullie creaties geweldig!
Ik kijk zeer regelmatig even bij de show off om me te verbazen.

Groetjes Hannelore

[img]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=albumview&a=1&key=J8RNCZQQ&album=H3WCN8F3[/img]

2 Laatst bewerkt door ria (25-06-2006 21:05)

Re: stapelen

Hoi,
inderdaad is een paar stokjes erin wel verstandig en natuurlijk moet er onder ieder taartje een plaatje/kartonnetje. Helemaal als je  2 lagen er bovenop  stapeld. Ik heb zelf bij de formido een lange ronde stok doosnede van 0,5 cm gehaald. Eerst met een sateprikker de diepte van de taart bepaal, naar de dikkerestok gelegd en toen op maat gezaagd. even goed schuren en afspoelen. Dat ging echt super.
succes :)

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

3

Re: stapelen

Hoi Hannelore,

Als de taarten zelf al goed lukken, krijg je dat stapelen ook wel voor elkaar hoor!

En idd. stokjes in de taart prikken en dan de volgende erbovenop zetten. Je maakt alle taarten eerst afzonderlijk op een karton (het karton van de bovenste 2 taartjes bekleed je aan 2 kanten met bakpapier). Als je de roosjes langs de randen legt, zou ik dat pas "op locatie" doen. Je kunt de taarten nl. het beste los vervoeren en dan terplekke op elkaar zetten. De stokjes prik je er thuis alvast in.

Ik gebruik ook houten stokjes. Ik houdt ze gewoon naast de taart en knip ze dan op de juiste hoogte af met een (nieuwe/schone) snoeischaar. Dit werkt lekker snel en je hoeft ook niet meer te schuren... Vervolgens op de juiste plek in de taart steken. Je moet gewoon even kijken wat je zelf handig vindt. Als de taart erboven er maar redelijk stevig op staat.

Als je de taarten op locatie stapelt, zorg dan dat je ruim voldoende roosjes meeneemt! Beter te veel dan te weinig. Bovendien kun je ook nog een zpuitzak met botercr