26

Re: Hello Kitty Macarons :)

yasminaamlas schreef:

kan ik amandelen fijnmalen en als amandelpoeder gebruiken. Of moet ik eerst de amandelen in water koken, dan pellen en dan fijn malen?

Hey, heb mij ooit eens laten vertellen dat het best is dat je amandelschaafsel tot poeder maalt, ik gebruik altijd kant en klaar amandelpoeder, maar je moet zeker wel gepelde amandelen gebruiken  :Y

27

Bakplaat een tik geven???? Tegen de zijkant, van onderen of bovenop??? En dan in het midden, aan de zijkant, of op de hoek???
:o  :s  :think:

28

zoethoudertje schreef:

Het klinkt heel eenvoudig het recept. Ga ik het nu aandurven? Vooral op een stokje zit er heel leuk uit.  :Y

Zeker en vast eens proberen hoor, ze zijn ook zoooooo lekker  :9

29

Bedankt voor het recept en ik ga ze ook zeker een keer proberen.
Ik vraag me alleen af hoe groot die rondjes op de bakplaat ongeveer moeten zijn. Zo'n 5 cm doorsnee??? :)  :)

30

MamaSan schreef:

Bakplaat een tik geven???? Tegen de zijkant, van onderen of bovenop??? En dan in het midden, aan de zijkant, of op de hoek???
:o  :s  :think:

:) gewoon eens met de onderkant van je bakplaat op je aangerecht of tafel kloppen (een tik geven) om de luchtbelletjes eruit te laten  :Y  Hoop dat het nu een beetje duidelijk is  :D

31

Party-treats schreef:

Bedankt voor het recept en ik ga ze ook zeker een keer proberen.
Ik vraag me alleen af hoe groot die rondjes op de bakplaat ongeveer moeten zijn. Zo'n 5 cm doorsnee??? :)  :)

Zeker en vast doen hoor  :thumb:  ik maak altijd rondjes van ongeveer 3 cm doorsnee, hou van de iets kleinere macarons, maar je kunt ze eigenlijk zo groot maken als je zelf wil  :Y

Wow die zijn leuk! en bedankt voor de uitleg en leuke foto's !

Wooooow die zijn er echt ongelofelijk mooi uit!  :thumb:

Een taart maakt van elke gelegenheid een speciale gelegenheid!

34

meentje schreef:
heleena schreef:

...gaaf dat je nog de extra tips er bij geeft.
Ik ben nu wel benieuwd naar wat jij bedoelt met een zeef met een dubbele wand.

Hey Heleena, dat is zo'n ijzeren zeef, bij mij stond dat bij aankoop op het ticketje  :D  Je hebt ook van die plastieken en die zijn niet zo fijn.

Foto?? ;)
IK kan hier echt niets bij bedenken...dubbele wand????
Een ijzeren zeef heb ik wel maar ik zie daar bv. niets dubbel aan.
Ik kan natuurlijk wel de boel er twee keer door heen gooien dan wordt het wel dubbel gezeefd.  ;)

35

Bedankt voor het recept! En ze zijn echt superschattig!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

36

100g poedersuiker
55g amandelpoeder
60g eiwit
25g suiker

200g poedersuiker
110g amandelpoeder
90g eiwit
50g suiker

Ha Meentje.
Je schreef eerst op het andere topic het bovenstaande recept.
Hier lees ik het onderstaande maar als ik goed kijk dan zie ik dat je alles verdubbelt behalve de eiwitten...daar komt een derde deel bij.
Ik vraag mij nu af welke verhouding het beste is.
In het recept van mijn boekje staat zelfs nog meer grammen van de eiwitten en daarom denk ik nu dat ze bij mij daardoor geen voetje hadden...maar meer uitliepen.
Reuze benieuwd naar  die verdubbeling van alles behalve het eiwit.

37

Schattige macarons, snoezige foto's! :thumb:

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

38

heleena schreef:

100g poedersuiker
55g amandelpoeder
60g eiwit
25g suiker

200g poedersuiker
110g amandelpoeder
90g eiwit
50g suiker

Ha Meentje.
Je schreef eerst op het andere topic het bovenstaande recept.
Hier lees ik het onderstaande maar als ik goed kijk dan zie ik dat je alles verdubbelt behalve de eiwitten...daar komt een derde deel bij.
Ik vraag mij nu af welke verhouding het beste is.
In het recept van mijn boekje staat zelfs nog meer grammen van de eiwitten en daarom denk ik nu dat ze bij mij daardoor geen voetje hadden...maar meer uitliepen.
Reuze benieuwd naar  die verdubbeling van alles behalve het eiwit.

Heykes, idd goed opgemerkt, ik ben nog een beetje aan het uittesten wat nu het beste werkt qua verhoudingen, ga er morgen nog eens een lading bakken (zou willen bumbahoedjes maken) en dan kijk ik hoe ze geworden zijn en laat ik je de juiste hoeveelheden weten die ik gebruikt heb.  Ik denk dat de beste verhouding eiwit zo'n 50 à 55g is maar ben dit nog volop aan het uitzoeken  ;)  Ik hou je zeker op de hoogte  :Y  Beloofd!  Heb je er nog gebakken ondertussen?

Groetjes

39

Nee, helaas geen tijd gehad.
Wel cupcakes (gedeeltelijk al op) en appeltaart ( die gaat de vriezer in voor de verjaardag van zoonlief die dus jarig is als ook mijn collegaatje trouwt en waarvoor ik dus de bruidstaart mag maken) daarvoor dus ook een oefentaartje qua vulling uitgeprobeerd.
Ik heb er wel reuze zin in om het nog een keer uit te proberen en de spullen liggen dan ook al naast mij klaar ...vandaar dat ik het bovenstaande opmerkte.
....misschien morgen na de boodschappen.
Ik laat het ook weten als het gelukt is om de tijd te vinden en hoe het resultaat dan is.

40

Yes...er tijd voor gemaakt!!! ;) .
Amandelpoeder en poedersuiker twee keer gezeefd in een enkele zeef.  :D
Eiwitten langer opgeklopt en het mengsel staat nu te drogen.
Reuze benieuwd...hoe ze nu gaan worden.
Het ziet er steviger uit dan de eerste keer.
Ik heb het eerste schema ongeveer aangehouden...ik had iets meer eiwit dan die 60 gram....het was 70 gram.
Oeps...ik zie nu dat ik het fout heb gedaan en die twee door elkaar gegooid heb.
Ahum...ze worden dus extra zoet door de hoeveelheid kristalsuiker. :D

41

Mooi zeg, en heel mooi gefotografeerd!! Maar ik vraag me af, hoe krijg je ze zo mooi in hello kitty vorm??

Ik ga je recept zeker eens uitproberen, eerst ergens amandelpoeder zien te krijgen!

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

42

Ik heb de amandelpoeder gekocht bij de sligro....dit gaat per kilo en is dan stukken goedkoper.

43

Wow, zo ontzettend cute!

Ook ik wil graag weten hoe je ze in de hello kitty vorm krijgt. En op welk moment steek je het stokje erin? Ben bang als ze afgekoeld zijn dat ze dan gaan breken.

Thanks

44

hoi, ze zien er prima uit  !

heel leuk, hk-macarons :Y  :Y

mpbart

45

zien er prachtig uit

ook ik wil weten hoe je de hk hebt gemaakt en wanneer het stokje erin

46

ziet er gezellig uit zeg!!  :D

47

Erg leuk!

48

leuk zeg

49

Eventjes de vragen beantwoorden  :Y

ik spuit eerst alleen de hoofdjes en dan met een wegwerp spuitzak gevuld met een beetje beslag (alleen een klein tipje ervan snijden van je spuitzak) spuit ik de oortjes eraan, dat vloeit dan mooi in elkaar  :Y

ik vul dan mijn macarons en dan stop ik het stokje erin en laat ze dan op een groot bord afkoelen in de koelkast zodat de crème mooi hard wordt en het stokje blijft zitten.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan, als er nog vragen zijn, laat ze me gerust weten hoor  :Y

Wat zijn die leuk!