Dank je wel iedereen voor de leuke reacties
Wat het receptje betreft, je moet het allemaal een beetje aanvoelen denk ik...
Ik gebruik:
200g poedersuiker
110g amandelpoeder
90g eiwit
50g fijne suiker
Eiwitten eerst tot schuim kloppen in vetvrije kom (ik gebruik altijd gewoon eitwit, niet gerijpt ofzo hoor) dan voeg je beetje bij beetje de suiker toe en blijven kloppen tot je een mooi stijf en glazend mengsel hebt.
Dan amandel/suiker mengsel erbij en alles goed mengen, kleurstof erbij en nog eens goed doormengen, tot je een glad mengsel hebt.
In spuitzak doen en rondjes spuiten op je met bakpapier beklede bakplaat.
Bakplaat een tik geven om luchtbelletjes te verwijderen en 15min tot een uurtje laten rusten.
Bakken in een voorverwarmde oven op 150° zo'n 15 à 20 min dit is eventjes zoeken, want iedere oven is anders.
Als ze uit de oven komen, bakpapier direct van de bakplaat verwijderen om te laten afkoelen.
Mijn ondervindingen zijn:
- Maak je mengeling van poedersuiker en amandelpoeder super fijn, dwz haal het een paar keer door de zeef en gebruik het liefst zo'n ijzeren met dubbele wand. Door dit te doen, krijg je mooie gladde macarons.
- Maak je kom waar je de eiwitten in opklopt zeker vetvrij door het met een keukenpapiertje met wat azijn af te vegen, doe dit ook met je kloppers.
- Teken allemaal mooie rondjes op je bakpapier, laat zeker wat ruimte tussen, zo zullen je macarons allemaal dezelfde vorm hebben.
Als er nog vragen zijn, laat ze me gerust weten hoor
En als jullie ze maken, zeker foto's posten